در هشت ماه نخست امسال؛

۴۴۲ نفر در حوادث رانندگی جاده ای خوزستان جان خویش را از دست دادند

۴۴۲ نفر در حوادث رانندگی جاده ای خوزستان جان خویش را از دست دادند

رئیس پلیس راه خوزستان اظهار داشت: ۴۴۲ نفر در حوادث رانندگی جاده ای خوزستان، در هشت ماه نخست سال جاری جان خویش را از دست دادند.


سرهنگ رضا دولتشاهی در دومین نشست شورای راهبردی کاهش تصادفات خوزستان در سال ۱۴۰۰ که در محل استانداری برگزار شد بیان نمود: بیشترین و کمترین آمار فوتی ناشی از تصادفات در هشت ماه سال جاری به ترتیب در جاده اندیمشک - خرم آباد و آبادان - اهواز رخ داده است.
وی اضافه کرد: سال گذشته به علت اعمال محدودیت ناشی از انتشار کرونا سفر کمتری در راه های خوزستان داشتیم که همین عامل سبب کاهش امار تصادفات شد اما سال جاری تابحال به علت باز بودن مسیرها به علت وضعیت رنگ بندی کرونایی و تردد بین شهری و استانی آمار تصادف خسارتی و فوتی بالا رفته است.
رییس پلیس راه خوزستان افزود: ۶۲ درصد تصادفات جاده ای در ۳۰ کیلومتری مانده به شهر مقصد رانندگان رخ می دهد.
وی همینطور ضمن اشاره به وجود دوربین های سرعت سنج در جاده های خوزستان اضافه کرد: تعداد ۴۴ دستگاه دوربین سرعت سنج سیار و ۱۰۳ دوربین سرعت سنج ثابت در راه های خوزستان بر تردد خودرو ها نظارت می کنند.
سرهنگ دولتشاهی درباره چالش های پیش رو در کنترل ترافیک جاده ای خوزستان بیان نمود: نبود تناسب دوربین های کنترل سرعت ثابت جاده ای با طول جاده های استان، ضرورت اختصاص اعتبار لازم برای رفع نقاط حادثه خیز و یا حتی آشکارسازی و ایمن سازی این نقاط با وجود بیشتر از ۱۴۰ نقطه حادثه خیز شناسایی شده، توسعه راه های روستایی بدون توجه به الزامات ایمنی و زیرساخت های فرهنگی، ضرورت توجه به ارتقای فرهنگ ترافیک به صورت پایه و تاثیرگذار، و کمبود اعتبارات در ساخت راه های جدید همچون چالش های ترافیکی در خوزستان است.
وی افزود: تردد خودرو های شوتی قاچاق به صورت میانگین روزانه ۲ هزار خودرو در جاده های خوزستان سبب ناامنی برای سایر کاربران راه و همینطور افزایش تلفات رانندگی شده است.
رییس پلیس راه خوزستان با تکیه بر ضرورت تعیین تکلیف جاده های اختصاصی در خوزستان (همچون جاده های اختصاصی نفت و دیگر صنایع) اظهار داشت: راهداری در این جاده ها خدماتی ندارد، و متولیان امر هم برای ایمن سازی آن هیچگونه اقدامی نمی کند ضمن این که پلیس راه هم هیچگونه نظارتی بر آنها ندارد، که این امر سبب افزایش تصادفات فوتی زیادی در این جاده ها شده است.
۱۱۶ نفر فوتی ناشی از حوادث رانندگی درون شهری در خوزستان
رییس پلیس راهور خوزستان هم در این جلسه ضمن اشاره به چالش های موجود در روان سازی ترافیک درون شهری اظهار داشت: توسعه و راه اندازی پارکینگ های عمومی و طبقاتی در هسته مرکزی شهرها و معابر دارای تراکم خودرویی با هدف روان سازی ترافیک، راهکار مهمی برای مرتفع ساختن ترافیک درون شهری است.
سرهنگ فرید کریمی زاده ضمن اشاره به فوت ۱۱۶ نفر در حوادث رانندگی درون شهری خوزستان در هشت ماه سال جاری، اضافه کرد: در این زمان ۶۰ نفر موتورسوار و ترک نشین، ۴۲ نفر عابر پیاده و هم ۱۴ نفر راننده و سرنشین در تصادفات رانندگی درون شهری در خوزستان حان خویش را ازدست دادند.
وی افزود: همینطور یک هزارو ۲۱۴ نفر موتور سوار، یک هزار و ۱۰۸ نفر عابر پیاده، ۸۰۹ نفر راننده و ۶۱۵ نفر سرنشین در این زمان در تصادفات درون شهری در خوزستان مجروح شدند.

1400/09/15
18:30:03
5.0 / 5
530
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403