وزیر نفت در سی ویكمین نشست اوپك پلاس:

ایران به همکاری سازنده با اوپک ادامه خواهد داد

ایران به همکاری سازنده با اوپک ادامه خواهد داد

وزیر نفت ضمن گرامیداشت یاد محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل پیشین اوپک و خیر مقدم به هیثم الغیص، دبیرکل تازه اوپک اظهار داشت: ایران، بعنوان یکی از اعضای مؤسس اوپک، همانند گذشته به همکاری سازنده و حمایت مؤثر خود از اوپک، دبیرکل تازه و دبیرخانه اوپک ادامه خواهد داد.


به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از خبرگزاری ایرنا از وزارت نفت، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۱۲ مردادماه) در سی ویکمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) اظهار نمود: خبر بسیار غم انگیز درگذشت جناب محمد سانوسی بارکیندو، دبیر کل پیشین اوپک باعث تأثر و اندوه عمیق اینجانب شد. اینجانب از سوی دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران این ضایعه را به همه اعضا اوپک، بخصوص وزیر نفت نیجریه (تیمیپره سیلوا)، دولت و مردم بزرگ نیجریه و همه کارکنان دبیرخانه اوپک تسلیت عرض می کنم.
وی با اشاره به اینکه بی تردید، تلاشهای خستگی ناپذیر مرحوم بارکیندو در جایگاه دبیرکل اوپک برای همبستگی و اتحاد میان کشورهای عضو در کنار اعتماد به خرد جمعی و کوشش برای تفاهم همواره به سازمان و اعضای آن کمک کرد، اضافه کرد: نتایج اقدام های بموقع و مؤثر آقای بارکیندو در شش سال قبل به سازمان ما و فراتر از آن، به اقتصاد جهان کمک کرد تا در راه بهبود و ارتقای ثبات قرار گیرد و این دستاوردها، بعنوان ثمره خدمات پرارزش آقای بارکیندو در جایگاه دبیرکل اوپک، در حافظه تاریخی اوپک و بازار جهانی نفت به یادگار باقی خواهد ماند.
وزیر نفت همینطور با تبریک به هیثم الغیص، دبیرکل تازه اوپک اظهار نمود: اطمینان دارم انتخاب شما (الغیص)، یک گام مهم در پیشبرد و تحقق اهداف جمعی اوپک و کشورهای عضو آن و راهبری منصفانه و آینده نگرانه دبیرخانه اوپک خواهد بود.
اوجی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران، بعنوان یکی از اعضای مؤسس اوپک، همانند گذشته به همکاری سازنده و حمایت مؤثر خود از اوپک، دبیرکل تازه و دبیرخانه اوپک ادامه خواهد داد، خاطرنشان کرد: اطمینان دارم موفقیت های سالهای اخیر اوپک، در آینده و با مدیریت الغیص ادامه خواهد یافت. برای وی در مسئولیت جدید و در دوران چالش برانگیز برای سوخت های فسیلی آرزوی موفقیت دارم.

1401/05/13
12:30:50
5.0 / 5
409
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403