سرویس تماس تصویری برای کدام مشترکان فعال شد؟

سرویس تماس تصویری برای کدام مشترکان فعال شد؟

تجهیزات جانبی: به گزارش تجهیزات جانبی، برقراری تماس تصویری از راه تلفن همراه چندی است که درحال گذراندن دوره آزمایشی خود است و اخیرا بعضی کاربران ازدریافت پیامکی در خصوص اعلام فعال شدن این سرویس بر روی سیمکارت تلفن همراه خود خبر می دهند.



به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از ایسنا، برقراری تماس تصویری از راه تلفن همراه که طی سالهای گذشته به علل متعدد متوقف گردید، مدتی است بار دیگر مورد توجه قرار گرفته بگونه ای که مسئولان این حوزه سال قبل خبر جدیدی از طریق اندازی باردیگر آن اعلام نمودند.

وزیر ارتباطات چندی قبل هم در این حوزه به ایسنا اعلام نمود جهت راه اندازی این سرویس، نیازمند همراهی تولیدکنندگان گوشی هم هستند؛ برخی از تولیدکنندگان گوشی باید این توانایی را برروی گوشیهایی که در ایران موجود است فعال کنند؛ این سرویس برروی برخی گوشیها توسط یکی از اپراتورها به شکل آزمایشی راه اندازی شده و با تولیدکنندگان گوشی هم درحال رایزنی هستند.

با گذشت زمان اندکی بررسی ها نشان داد که این توانایی بعد از گذراندن دوره آموزشی برای بعضی از مشترکان اپراتور اول تلفن همراه که دارای گوشیهای هواوی و شیائومی هستند فعال شده و هر کاربری می تواند از آن استفاده نماید. در همین رابطه اخیرا بعضی از مشترکان دارای گوشیهای سامسونگ هم پیامکی را جهت راه اندازی این سرویس دریافت کرده اند.

در این پیام گفته شده سرویس تماس صوتی بر بستر نسل چهارم (VoLTE) جهت تجربه مکالمه با بهترین کیفیت صدا و سرویس تماس تصویری بر بستر نسل چهارم (ViLTE) بدون مصرف اینترنت برای کاربران فعال گشته است. تعرفه تماس صوتی همانند مکالمه عادی و تعرفه تماس تصویری به ازای هر دقیقه ۱۵۰ تومان است و کاربران برای استفاده از این دو سرویس، از پشتیبانی تلفن همراه و اعمال تنظیمات در گوشی خود اطمینان حاصل کنند. همینطور انجام تنظیمات و اطلاعات بیشتر از طریق تماس با ۹۹۹۰ یا رفتن به https: //mci.ir/volte-vilte و غیرفعال سازی سرویس با *۱۰*۲۴۳۲# صورت می گیرد.

طبق اطلاعات سایت همراه اول جهت استفاده از سرویس مکالمه تصویری این اپراتور باید هر دو طرف تماس زیر پوشش شبکه LTE و سیمکارت هر دو مشترک سیمکارت هر دو مشترک USIM باشد. همینطور حتما این سرویس برای هر دو طرف تماس فعال شده باشد و تلفن همراه هر دو طرف تماس از این سرویس (ViLTE) پشتیبانی کند.

علاوه بر موارد گفته شده باید تنظیمات در ارتباط با سرویس تماس تصویری بر بستر نسل چهارم شبکه (ViLTE) در تلفن همراه هر دو طرف تماس اعمال شده باشد. کاربران جهت استفاده از این سرویس نیازی به نصب نرم افزار توسط برقرار کننده و دریافت کننده تماس ندارند و تماس صوتی برای هر دو مشترکین دائمی و اعتباری قابل استفاده می باشد.

گفتنی است مبحث برقراری تماس تصویری از راه تلفن همراه برای نخستین بار چند سال توسط اپراتور سوم تلفن همراه عنوان شد که بعد از مدتی این طرح به علت برخی مخالفت ها متوقف گردید.

در ارتباط با فعالیتهای اپراتور سوم تلفن همراه در بحث برقراری امکان تماس تصویری، همان گونه که در دولت های گذشته هم بر آن تاکید شد، بحث فرهنگ سازی و توجه به مباحث فرهنگی مهم اعلام و تاکید شده بود دراین میان گاهی امکان دارد افراد به علت اینکه اطلاعات دقیقی در رابطه با ی نحوه برقراری تماسهای تصویری ندارند، دستخوش نگرانی هایی شوند.

اپراتور سوم تلفن همراه مدعی بود که پیش از این در این حوزه تدابیر مختلفی اندیشیده تا از بروز هر نوع مشکل در این حوزه جلوگیری شود و برای مکالمه با سیمکارت رایتل فرد از این اختیار برخوردار می باشد که نوع مکالمه خویش را به صورت صوتی یا تصویری انتخاب نماید.





منبع:

1402/03/27
16:30:06
5.0 / 5
490
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
لینک دوستان تجهیزات جانبی
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1402