سردار جلالی:

هر فناوری نیازمند یک پیوست دانشی پدافند غیرعامل است

هر فناوری نیازمند یک پیوست دانشی پدافند غیرعامل است

تجهیزات جانبی: به گزارش تجهیزات جانبی، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت: مطالعه و رصد تهدیدات و مخاطرات هر فناوری پیش از بکارگیری آن یک ضرورت جدی است، این امر نشان میدهد که هر فناوری، نیازمند یک پیوست دانشی پدافند غیر عامل است.



به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از مهر، سردار غلامرضا جلالی در نشست پدافند غیرعامل وزارت علوم که امروز در سالن شهدای علمی این وزارتخانه انجام شد با اعلان اینکه همین ترور و شهادت اساتید و دانشمندان ما نشان میدهد که ما در عرصه علمی و دانشی با تهدیداتی مواجهیم، گفت: اولین موضوعی که در پدافند غیرعامل باید به آن پرداخت، ارزیابی دارایی هاست تا مشخص شود کدام یک از دارایی های ما نیازمند اقدامات پدافندی و حفاظتی است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به ارائه تقسیم بندی دارایی های کشور پرداخت و توضیح داد: قسمتی از دارایی ها، زیرساختهای فیزیکی است. بخشی نیز دارایی های سایبری و بخشی انسانی و دسته ای دیگر معنوی است.
وی با اعلان اینکه متناسب با نوع دارایی ها، نوع اقدامات پدافند غیرعامل متفاوت می باشد، اشاره کرد: با توجه به این که راهبرد کشور بر طبق آیات قرآن و تدابیر مقام معظم رهبری، قوی شدن در عرصه های مختلف است، یکی از بازوهای کمک کننده، قوی شدن کشور در عرصه علم و دانش است.
سردار جلالی نخبگان و دانشمندان را افسران و فرماندهان عرصه قوی شدن در عرصه علم دانش دانست و اظهار داشت: قسمتی از تلاش دشمنان ما برای لطمه زدن به این سرمایه های باارزش کشور است که باید راهبردها و اقدامات مناسب برای حفظ این سرمایه های باارزش اتخاذ و عملیاتی شود.
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به همکاریهای مشترک این سازمان با دانشگاه های کشور، توضیح داد: در برخورد با علم و دانش هم باید از نظر تهدیدنگر به موضوع پرداخت و هم باید برای تولید اقتدار از آن بهره برد.
وی با اعلان اینکه تهدیدات انسان محور که موضوع پدافند غیرعامل است به سبب پویایی و بهره گیری از راهبرد و فناوری همچون حوزه هایی است که تسلط علمی بر آن دشوار و البته حائز اهمیت می باشد، اشاره کرد: این مساله هم نیازمند رصد فناوری و هم رصد راهبرد است تا هم با ماهیت تهدید آشنا شویم و هم از منظور و هدف آن باخبر شویم تا بتوانیم در مقابل آن راهبرد دفاعی مناسبی به کار بگیریم.
سردار جلالی با اعلان اینکه قسمتی از فناوری که توسط کشورهای پیشرفته و توسعه دهندگان آن تولید و در اختیار سایر کشورها قرار می گیرد، با هدف اشراف و تسلط است، توضیح داد: درون رگولاتوری بودن، حاکمیت گریز بودن و ملی نبودن همچون خاصیت های فناوری های خصوصاً در بخش سایبری است که این خاصیت ها، به صورتی تهدیدات مستتر در ذات فناوری شمرده می شود بااینکه این امر نافی فرصت ها و خدمات آن نیست.
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اعلان اینکه با این شرایط، مطالعه و رصد تهدیدات و مخاطرات هر فناوری پیش از بکارگیری آن یک ضرورت جدی و حیاتی می باشد، اشاره کرد: این امر نشان میدهد که هر فناوری، نیازمند یک پیوست دانشی پدافند غیرعامل است تا در تله اشراف و تسلط نیفتیم. یعنی بهره برداری از فناوری با در نظر داشتن تهدیدات.
وی با اعلان اینکه رصد خانه فناوری یکی از ضروریات فعلی است، متذکر شد: همجوشی و ترکیب فناوری ها، پدیده جدیدی است که خصوصاً در فضای سایبری با آن روبه رو هستیم. این همجوشی، ده و صدها مدل استفاده و بالطبع آن تهدیدات را با خود به همراه دارد.
سردار جلالی با اعلان اینکه رصد این تهدیدات یکی از تکالیف جامعه دانشگاهی ماست، متذکر شد: همانگونه که پشت هر یک از این تهدیدات، مطالعه علمی قرار دارد، راهبردهای دفاعی در مقابل این تهدیدات نیز باید از دل دانشگاه بیرون بیاید.

1402/08/03
15:50:06
5.0 / 5
422
تگهای خبر: خدمات , دانشگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403