رونمایی از یک سرویس جدید در صنعت مخابرات توسط همراه اول

رونمایی از یک سرویس جدید در صنعت مخابرات توسط همراه اول

تجهیزات جانبی: همراه اول در زون آینده ارتباطی خود در نمایشگاه تلکام 2023، سرویس توسعه یافته ای مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده را رونمایی کرده که قابلیت تعمیر و نگهداری تجهیزات ارتباطی را فراهم می آورد.


به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، تکنولوژی واقعیت افزوده (Augmented Reality) یا AR به عنوان یکی از فناوری های پیشرو به طور گسترده در صنایع مختلف در رابطه با مخابرات قابل استفاده می باشد. واقعیت افزوده، امکان ادغام عناصر مجازی با دنیای واقعی را فراهم می آورد و به کاربران اجازه می دهد تا با بهره گیری از دستگاه های هوشمند خود، محیط پیرامون خودرا بصورت بصری تغییر داده یا بهبود دهند. یکی از چالش های اساسی در بهینه سازی و نگهداری سایت های مخابراتی، نیاز به بازدید میدانی همزمان با تعامل با آفیس و لازم است متخصصان با تجربه کافی از این سایت ها بازدید کنند؛ پس در تمامی نقاط کشور و همین طور تمامی مناطق، ممکنست متخصصان با تجربه کافی در دسترس نباشند یا مهارت های لازم برای تعمیر و نگهداری تجهیزات را نداشته باشند. هدف این سامانه مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده که توسط همراه اول توسعه یافته است، «تعمیر و نگهداری تجهیزات ارتباطی» است که یکی از قابلیت های این سامانه، شبیه سازی تجهیزات سایت های مخابراتی و آموزش فرآیندهای نصب و نگهداری تجهیزات بصورت واقع گرایانه است. علاوه بر این، سامانه باید امکان برقراری تماس و نشست ویدیویی مخاطبان را بمنظور همکاری و هدایت یکدیگر در تعمیر تجهیزات بصورت راه دور و با بهره گیری از فناوری واقعیت افزوده را فراهم آورد. پروسه عملیاتی به این شکل است که در بخش دستیار راه دور این سامانه، با بهره گیری از فناوری واقعیت افزوده، دو شخص می توانند به یکدیگر متصل شوند که یکی از آنها متخصص سینیور و دیگری متخصص جونیور یا مشتری است. در این پلتفرم، شخص سینیور قادر می باشد تصویر ویدیویی زنده دوربین فرد جونیور را در سیستم خود ببیند. همین طور با بهره گیری از المان های از پیش تعیین شده و اسکچ کردن روی محیط فرد جونیور بصورت واقعیت افزوده، او را در مراحل مختلف راهنمایی کند. برای مثال، در یک سناریو که فرد جونیور مستقر در یک سایت مخابراتی با مشکل مواجه شود، می تواند بوسیله پلت فرم با فرد سینیور در مرکز تماس تماس بگیرد و او را در موقعیت خود قرار دهد؛ سپس، فرد سینیور می تواند مشکل را بررسی نموده و با بهره گیری از واقعیت افزوده، راه حل ها و دستورالعمل ها را بصورت مرحله به مرحله در محیط نیروی جونیور نشان داده و او را راهنمایی کند تا مشکل برطرف شود. در بخش دستورالعمل های کاری، با بهره گیری از این سامانه می توان دستورالعمل های مختلفی که به طور سنتی بر روی کاغذ به کاربر منتقل می شوند را با بهره گیری از فناوری واقعیت افزوده و بر روی محیط واقعی اعمال کرد تا از این طریق در سریع ترین زمان و بدون امکان سوء تفاهم در عملیات و بدون نیاز به متخصص ارشد، تعدادی از عملیات توسط تکنسین حاضر در محل صورت گیرد. قابلیت های کارکردی این سامانه نیز بطور کلی شامل مواردی نظیر امکان برقراری تماس تصویری بین کاربران سامانه، ابزارهای برچسب گذاری، دستورالعمل های کاری، مشاهده داده ها و اطلاعات فنی و ضبط جلسه است.


منبع:

1402/10/06
08:11:02
5.0 / 5
288
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
لینک دوستان تجهیزات جانبی
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1402