خطرناک ترین فناوری های نمایشگاه ۲۰۲۴ CES

خطرناک ترین فناوری های نمایشگاه ۲۰۲۴ CES

به گزارش تجهیزات جانبی، در بین محصولات خیره کننده و کارآمد نمایشگاه فناوری «۲۰۲۴ CES»، محصولاتی هم به چشم می خورند که نه تنها کارآمد نیستند، بلکه می توانند برای حریم شخصی و محیط زیست خطرناک باشند.


به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از ایسنا، بهترین محصولات نمایشگاه فناوری «۲۰۲۴ CES» در لاس وگاس، در تبلیغات بازاریابی رخنه می کنند تا نوآوری هایی را آشکار سازند که می توانند زندگی را بهبود ببخشند.
به نقل از فست کمپانی، در برابر بهترین محصولات فناوری، محصولاتی هم در نمایشگاه فناوری ۲۰۲۴ CES عرضه شدند که یک گروه از متخصصان آنها را بدترین های نمایشگاه توصیف کرده اند و معتقدند که امکان دارد به ما یا جامعه و سیاره ما به شیوه های بسیار بد صدمه برسانند.
گروهی از مصرف کنندگان و حامیان حریم خصوصی که جوایز را قضاوت می کنند، گفتند: این محصولات از ماشین های چمن زنی که به سادگی قابل هک شدن هستند گرفته تا هدفون های ۳۰۰ دلاری که در عرض دو سال از کار می افتند، ایمنی ما را به خطر می اندازند، مصرف بی رویه را تشویق می کنند و به نقض حریم خصوصی منجر می شوند.
این گروه، برپایه میزان بدی منحصربه فرد یک محصول، تاثیر آن در صورت استفاده گسترده و به صورت قابل توجهی بدتر بودن از نسخه های قبلی فناوری های مشابه، انتخاب های خویش را انجام دادند. داوران، گروه هایی همچون سازمان غیرانتفاعی «کانسومر ریپورتز»(Consumer Reports)، «بنیاد مرزهای الکترونیکی»(EFF) و شرکت ابزارسازی «آی فیکسیت»(iFixit) هستند.
سومین رقابت سالانه که هیچ شرکت فناوری نمی خواهد در آن برنده شود، انتخاب های خویش را اعلام نمود. این رقابت به CES یا گروه تجاری که نمایشگاه را اداره می کند، هیچ وابستگی ندارد.

فناوری های خطرناک برای خودرو
فناوری خودرو سالانه در نمایشگاه CES مورد توجه قرار می گیرد و دو جایزه به شرکت خودروسازی «بی ام و»(BMW) تعلق گرفت. یکی از این جوایز به فناوری اهدا شد که با مشارکت دستیار صوتی «الکسا»(Alexa) شرکت «آمازون»(Amazon) ابداع شده است.
آمازون اظهار داشت که متخصص خودرو الکسا با استفاده از یک مدل زبانی بزرگ می تواند دستورالعمل ها و پاسخ های سریع تری را در رابطه با عملکرد خودرو به روشی بسیار انسانی تر و شبیه به گفتگوی عادی عرضه نماید و حتی از سوی کاربر عمل کند.


اینکه بتوانید از الکسا بخواهید قفل در ورودی را باز کند یا نور ایوان را خاموش کند، راحت به نظر می آید اما اگر درخواست بوسیله ی یک همسر سابق خشن بیان شود، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟
«سیندی کوهن»(Cindy Cohn) مدیر اجرایی بنیاد مرزهای الکترونیکی و از داوران بدترین فناوری CES اظهار داشت: ما شاهد افزایش یافتن داستان های وحشتناکی بوده ایم که در آنها، مردم و عمدتا خانمهایی که برای فرار از خشونت خانگی تلاش می کنند، در نهایت خودرو های خویش را بعنوان بردارهای ردیابی و سوءاستفاده می یابند.
وی ادامه داد: الکسا، بی ام و و صادقانه بگویم همه شرکتهای خودروسازی که برای تبدیل کردن خودرو های ما به دستگاههای ردیاب در رقابت هستند باید اطمینان حاصل کنند که کاربران می توانند از این مشکل در امان بمانند.
«جی هانسون»(Jay Hanson) سخنگوی بی ام و در واکنش به این اظهارنظر اظهار داشت که این شرکت، دستیار صوتی را با در نظر گرفتن حریم خصوصی طراحی و عرضه کرده است و مشتریان می توانند انتخاب کنند که از آن استفاده نمایند یا خیر.
هانسون در یک ایمیل نوشت: بی ام و و آمازون یک تعهدی قوی را برای حفظ اعتماد مشتریان و محافظت کردن از حریم خصوصی آنها همچون کنترل داده ها دارند.
همینطور ب ام و، عینک های حقیقت افزوده طراحی شده توسط «ایکس ریل»(Xreal) را به نمایش گذاشت که مقرر است اطلاعات سودمند و اشیای مجازی را که هنگام رانندگی ظاهر می شوند، پوشش دهند. یک داور دیگر، این عینک ها را دستورالعملی برای رانندگی پریشان نامید که می تواند راه را برای تبلیغات آینده در مورد دید مبهم هموار کند.


هانسون در واکنش به این صحبت نوشت: تجربه حقیقت افزوده نشان داده شده در نمایشگاه CES، ویترینی از موارد استفاده بالقوه است که می تواند مردم را یاری دهد یا آنها را سرگرم کند اما به حداقل رساندن حواس پرتی راننده که یک اصل کلیدی در محصولات بی ام و به حساب می آید، همچنان به قوت خود باقی است.

هدفون های بی دوام
شرکت آلمانی «سنهایزر»(Sennheiser) که سازنده لوازم الکترونیکی صوتی است، نسل چهارم هدفون های بی سیم «مومنتوم ترو»(Momentum True) خویش را به نمایش گذاشت که معمولاً برای مدتی دوام دارند.
با این حال، «کایل وینز»(Kyle Wiens) مدیرعامل آی فیکسیت اظهار داشت: جدید ترین هدفون های ۳۰۰ دلاری سنهایزر، خیانت به برند آن محسوب می شوند چونکه آنها بیش از اندازه یک بارمصرف هستند، سه باتری جداگانه دارند که احیانا بعد از چند سال از کار می افتند و به سادگی قابل تعویض نیستند.


وینز افزود: کار را با فروش باتری و انتشار دستورالعمل های تعمیر آغاز کنید. سپس، روی تعویض آسان باتری کار کنید.
سنهایزر به درخواست در خصوص اظهار نظر پاسخ نداد.

تبلیغات بیشتر در سبد خرید هوشمند
«ناتان پراکتور»(Nathan Proctor) مدیر کمپین ملی «U.S. PIRG» حامی مصرف کننده، به خاطر بدترین تبلیغات ویدیویی خود برای سبد خرید مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت «اینستاکارت»(Instacart) انتخاب گردید.
شرکتهای صنایع غذایی «جنرال میلز»(General Mills)، «دل مونته فودز»(Del Monte Foods)، و «درایرز گراند آیس کریم»(Dreyer’s Grand Ice Cream) همچون شرکت هایی هستند که در آزمایش آتی در فروشگاه های ساحل غربی متعلق به «هلدینگ گود فود»(Good Food Holdings)، روی سبد خرید هوشمند تبلیغ خواهند کرد.
این سبد خرید که مجهز به دوربین و سنسور است، صفحه ای دارد که سفارش های در لحظه را برپایه آن چه مشتریان در سبد خرید می گذارند، عرضه می دهد. برای مثال، در صورت خرید مخروط از جانب مشتری، تبلیغات بستنی نشان داده می شود.


پراکتور نوشت: این سبد هوشمند از سوابق خرید کاربر برای تشویق به خرید غذاهای ناسالم استفاده می نماید که قبلا خریده شده اند. خواربارفروشی ها بسیار زیاد هستند و دیدن تبلیغات خسته کننده است. من سلامت عقل هر کسی که فکر کرده ما باید این شرایط را بدتر نماییم، زیر سوال می برم.
شرکت اینستاکارت به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

جاروی رباتیک و مایکروویو
جایگاه بدترین امنیت سایبری در نمایشگاه CES به جاروی رباتیک شرکت چینی «اکوواکس»(Ecovacs) تعلق گرفت. جاروی رباتیک، محصول جدیدی نیست اما «پل رابرتز»(Paul Roberts) از سازمان «سکیور ریپرز»(Secure Repairs) اظهار داشت: جاروی جدید «X۲ Combo»، همه عناصر لازم را برای نظارت سرزده بر خانه ترکیب می کند. این فناوری ها، دوربین ها، میکروفون ها، فناوری لیدار، تشخیص صدا و بینایی کامپیوتری را شامل می شوند. هیچ تضمینی برای هک نشدن عکس ها یا ویدیوهای رمزگذاری نشده این جاروی رباتیک وجود ندارد.


جایزه بدترین محصول برای تأثیر زیست محیطی، به یکی از فناوری های متصل به اینترنت در ارتباط با حوزه مواد غذایی تعلق گرفت. «شانیکا وایتهرست»(Shanika Whitehurst) از کانسومر ریپورتز نوشت: ماکروویو ۱۸۰۰ دلاری «رولوشن کوکینگ»(Revolution Cooking)، یک مایکروویو را با یک اجاق گرمایی ترکیب می کند اما چنین گجت هایی معمولاً عمر کوتاهی دارند و مردم را تشویق می کنند تا وسایل ساده تری را که از پیش داشته اند، دور بریزند.


وایتهرست افزود: افزودن تجهیزات الکترونیکی به وسایل کاملا کاربردی، اثرات زیست محیطی آنها را به صورت قابل ملاحظه ای بالا می برد و به منابع و انرژی زیادی نیاز دارد.
رولوشن کوکینگ و اکوواکس، پاسخی به اظهارات مذکور نداده اند.




منبع:

1402/10/30
13:46:20
5.0 / 5
473
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403