اجرای پروژه ماه در دستور کار شرکت دانش بنیان دانشگاه تهران

اجرای پروژه ماه در دستور کار شرکت دانش بنیان دانشگاه تهران

تجهیزات جانبی: با انتشار فراخوان ماه نورد از طرف کشور چین، یکی از شرکت های دانش بنیان دانشگاه تهران موفق شد رتبه اول را کسب کند و اجرای پروژه ای با عنوان ماه شامل ماه گرد، ماه نشین و مدارگرد را در دستور کار خود قرار داده است.


به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از ایسنا، دکتر کردی، مجری طرح پروژه ماه دانشگاه تهران در گردهمایی فعالان بخش خصوصی فضایی کشور همراه با تقدیر زحمات رییس جمهور شهید که بامداد امروز در پژوهشگاه فضایی برگزار گردید، اظهار داشت: حوزه فعالیت ما در دانشگاه تهران در عرصه خودرو، مکاترونیک و هوافضا است.
وی ادامه داد: در موضوعات هوایی اتوبوس هیبریدی، طراحی و ساخت پک های باتری و طراحی سه گانه ماه گرد و طراحی و ساخت ماهواره پژوهش از دیگر کارهای ما محسوب می شود.
کردی با اشاره به جزییات پروژه ماه نوردی در دنیا، اظهار داشت: پروژه آرتمیس با مشارکت ۳۰ کشور بزرگ در دنیا انجام شده است و در این جهت با حمایت سازمان فضایی کشور وارد این پروژه ها شدیم.
این محقق افزود: در این جهت کشور چین فراخوانی برای کشورهای درحال توسعه در عرصه ماه نوردها منتشر نمود تا از طرح های این حوزه برای فرود محموله آنها بر روی کره ماه حمایت کند.
به گفته ی ایشان، این فراخوان از طرف سازمان ملی فضایی چین (China National Space Administration) انتشار یافته بود.
وی افزود: ۱۰ کشور در این فراخوان شرکت کردند که همچون آنها مصر، ترکیه، پاکستان، مکزیک، پرو، سوئد، تایوان، تایلند، چین و ایران بودند که در این فراخوان دانشگاه تهران مقام اول را کسب نمود.
کردی به بیان جزییات این طرح فراخوان انتشار یافته پرداخت و اظهار داشت: پروژه ماه شامل سه بخش مدارگرد، ماه نشین و ماه گرد است که این ۳ محموله نزدیک به ۱۱۰ کیلوگرم وزن دارد. مدارگرد در مدار ۲۰۰ کیلومتری ماه کار داده برداری را انجام می دهد. ماه نشین شامل آنتن و محموله زیستی است که در سطح ماه می نشیند.
وی اشاره کرد: با این پروژه قادریم کار تصویربرداری حرارتی و تصویربرداری اسکن سطح ماه با دوربین های اپتیک را انجام دهیم. در حقیقت مدارگر می تواند هم تصویربرداری و این که چه مواردی در عمق ماه وجود دارد را انجام دهد.
کردی اظهار داشت: کار ساخت این ماه گرد توسط ایران انجام شده و کشور چین فقط کار پرتاب آنرا انجام می دهد.



1403/03/21
11:01:09
5.0 / 5
199
تگهای خبر: باتری , دانشگاه , شركت , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403