معاون وزیر صنعت؛

فرصت صنعت سنگ های نیمه قیمتی و ۵۵۰ هزار شغل مستقیم

فرصت صنعت سنگ های نیمه قیمتی و ۵۵۰ هزار شغل مستقیم

به گزارش تجهیزات جانبی معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت اظهار داشت: امروز توسعه صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در كشور پیامد ۵۵۰ هزار شغل مستقیم را در افق ۱۴۰۵ بدنبال دارد.


به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) خداداد غریب پور اضافه کرد: با راه اندازی اولین بازارچه تخصصی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در اصفهان و همینطور امضای تفاهم نامه بین ایمیدرو و استانداری خراسان رضوی به منظور ایجاد بازارچه، فصل جدید توسعه این صنعت با راهبری ایمیدرو شروع شده است.
رییس هیات عامل ایمیدرو اضافه کرد: این سازمان ذیل اهداف توسعه ای در بخش معدن و صنایع معدنی، توسعه صنعت سنگ های قیمتی را از سال ۹۸ با راه اندازی کارگروه بهینه سازی صنعت گوهرسنگ ها شروع کرده است.
به گفته وی، ایجاد بازارچه های گوهرسنگ ها، تسهیل صادرات، ایجاد آزمایشگاه های استاندارد و تخصصی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و فعال سازی معادن گوهرسنگ ها از مهم ترین موضوعاتی است که در کارگروه بهین سازی صنعت گوهرسنگ ها در حال بررسی است.
غریب پور افزود: راه اندازی ستادی متشکل از کمیته های راهبردی، اکتشاف، قوانین و مقررات و بازار با عضویت انجمن های تخصصی این حوزه، برنامه ها را تا رسیدن به حصول نتیجه پایش می کند.
وی اضافه کرد: ایمیدرو در اولین گام، با همکاری استانداری و شهرداری اصفهان، بازارچه تخصصی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی را در کشور راه اندازی نمود و بازارچه دیگری در این شهر حال راه اندازی است.
رییس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: تفاهمنامه همکاری بین ایمیدرو و استانداری خراسان رضوی برای ایجاد بازارچه گوهرسنگ ها در شهر مشهد امضاء شد، مقرر است طرفین با عملیاتی سازی مفاد این تفاهم نامه، مبادرت به بهینه سازی و توسعه بازار گوهرسنگ ها مبتنی بر اصول علمی و تجاری شود.
به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از ایرنا، ایران با کشف 68 نوع ماده معدنی از لحاظ تنوع در میان کشورهای جهان رتبه دهم را دارد و از نظر ذخایر شناسایی در جایگاه پانزدهم دنیا قرار دارد.


1399/03/27
14:32:45
5.0 / 5
1705
تگهای خبر: استاندارد , صنعت , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403