نشست مجازی رهبران چین و اروپا فرصتی برای تعامل جهانی

نشست مجازی رهبران چین و اروپا فرصتی برای تعامل جهانی

تجهیزات جانبی: ایرنا- بیست و دومین نشست رهبران چین و اتحادیه اروپا كه امروز دوشنبه به صورت ویدئو كنفرانس انجام شد فرصتی فراهم نموده است تا در شرایطی كه جهان درگیر نبردی سخت و طاقت فرسا با كرونا شده است و وضعیت اقتصادی نیز رو به بحران است، راهی برای تعامل جهانی در موضوعات مختلف پیدا شود.


به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از ایرنا در این جلسه که با حضور «شی جین پینگ» رئیس جمهوری و «لی که چیانگ» نخست وزیر چین و «شارل میشل» رئیس شورای اروپا و «اورسولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا انجام شد دو طرف تاکید نمودند به دنبال رسیدن به توافق نامه سرمایه گذاری ظرف سال جاری میلادی هستند و اهتمام دارند تا هرچه سریعتر درباره قوانین رقابت برابر، به توافق برسند.
«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین در این کنفرانس با مقامات اتحادیه اروپا دیدار دارد این اولین دیدار رسمی رهبران چین و رهبران جدید اتحادیه اروپا و همین طور بلندپایه ترین ارتباطات سیستماتیک میان دو طرف بعد از شیوع ویروس کرونا است.
"لی که چیانگ" نخست وزیر چین در این همایش اظهار داشت: چین و اتحادیه اروپا شرکای راهبردی همه جانبه یکدیگر هستند و همکاری بین دو طرف بمراتب بیش از رقابت و شناخت مشترک نیز بیش از اختلافات است.
او اشاره کرد: چین و اروپا هر دو از اقتصادهای بزرگ جهان هستند در مواجهه با تاثیر شیوع کرونا، دو طرف باید هماهنگی در سیاست های کلان اقتصادی و ثبات زنجیره صنعتی را تقویت بخشیده و برای احیای اقتصاد جهان انگیزه ایجاد کنند.
نخست وزیر چین اشاره کرد: ما باید تلاش نماییم تا اختتام امسال مذاکرات باردیگر پروتکل سرمایه گذاری چین و اروپا را به انتها برسانیم و پروتکل نشانه های جغرافیایی چین و اروپا را امضا نماییم.
لی اظهار نمود: چین به شکل تزلزل ناپذیر سیاست درهای باز را گسترش می دهد و تلاش دارد تا فضای تجاری با قوانین تجارت بین المللی برای شرکت های بین المللی فراهم آورد در عین حال امیدواریم اروپا نیز بازارهای تجارت و سرمایه گذاری خودرا باز نگه داشته و محدودیت های صادراتی به چین را کم کند.
وی ادامه داد که کشورش مایل است با حفظ ارتباط و مشورت با اروپا در مسایلی مانند اصلاحات سازمان تجارت جهانی، به شکل سازنده در روند چند جانبه مبارزه با تغییرات اقلیمی شرکت کرده و با تعمیق همکاری در امر پژوهش، تولید واکسن و دارو، به پیروزی هرچه سریعتر بر بیماری همه گیر کمک نماید.
رهبران اروپا نیز در این کنفرانس ویدیویی اعلام نمودند شیوع ویروس کرونا کشورهای جهان را تحت تاثیر قرار داده، اما این امر تمایل برای همکاری بین چین و اروپا را تضعیف نساخته است.
آنها اظهار تمایل کردند با تقویت همکاری با چین برای احیای اقتصاد، دفاع مشترک از امنیت زنجیره صنعتی، گسترش بیش از پیش بازار، تعمیق همکاری ها در مسایلی مانند اصلاحات سازمان تجارت جهانی و تغییرات اقلیمی، بطور مشترک از چند جانبه گرایی و تجارت آزاد حمایت کنند.



منبع:

1399/04/02
23:34:49
5.0 / 5
1648
تگهای خبر: بین المللی , سیستم , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
لینک دوستان تجهیزات جانبی
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403