استان سمنان ۹۰ میلیون دز واكسن آنفلوآنزای طیور وارد كرد

استان سمنان ۹۰ میلیون دز واكسن آنفلوآنزای طیور وارد كرد

به گزارش تجهیزات جانبی ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اظهار داشت: شرکتهای بخش داروهای دامپزشکی در استان ۹۰ میلیون دز واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به منظور تأمین بخشی از نیاز کشور وارد کردند.


حمیدرضا حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: سه شرکت بخش داروهای دامپزشکی در استان سمنان این میزان واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را وارد کردند.
وی افزود: برپایه قرارداد با شرکتهای خارجی مقرر شد واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان طی ۲ محموله ۷۰ میلیون دزی وارد کشور و سپس استان سمنان شود که تابحال ۹۰ میلیون دز آن وارد شده است.
وی افزود: ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک ویروس سرمادوست است و احتمال شیوع آن در فصل سرد سال(پاییز و زمستان) وجود دارد و استان سمنان، با تمهیدات و اقدامات اندیشیده شده از لحاظ شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، جزو استان های پاک کشور به حساب می آید.
وی عنوان کرد: سمنان در زمینه صادرات داروهای دامی و طیور از استان های برتر کشور به حساب می آید و در زمینه واردات، شرکتهای فعال در استان سمنان برای رفع نیاز کشور هم همراهی خوبی دارند.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: خودکفایی و صادرات در تولید داروهای دامی از دستاوردهای انقلاب است و الان حدود ۵۰ درصد داروهای دامپزشکی مورد نیاز کشور در استان سمنان تولید و تأمین می شود که نشانه ظرفیتهای این استان است.
حسینی بیان نمود: داروهای مورد مصرف دام و طیور به صورت پودر، مایع و انواع داروهای تزریقی در استان سمنان تولید می شود.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ضمن اشاره به درآمدزایی هشت میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری صادرات فرآورده های دامی استان سمنان در سال گذشته، اظهار داشت: سالانه سهم زیادی از صادرات فرآورده های دامی استان سمنان در ارتباط با داروهای دامی است.
به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از ایرنا، دست کم ۱۸ واحد تولیدی در استان سمنان در زمینه تولید انواع داروی دام و طیور، مکمل و مواد بیولوژیکی فعالیت دارد و این واحدهای تولیدی ارائه کننده بیشتر از ۳۰۳ قلم انواع داروهای دامی به کشور است که علاوه بر تأمین نیمی از نیاز داروی دامی داخل کشور، بخشی از آن صادر می شود.


1399/11/23
12:58:03
0.0 / 5
485
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403