بیش از ۶ هزار مشترك روستایی لرستان اینترنت پرسرعت دارند

بیش از ۶ هزار مشترك روستایی لرستان اینترنت پرسرعت دارند

تجهیزات جانبی: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اظهار داشت: 6 هزار و 43 مشترک در روستاها و مناطق محروم این استان اینترنت پرسرعت دارند.


به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از ایرنا شهاب حیدری روز شنبه در نشست مشترک کنترل پروژه توسعه فیبر نوری با مدیریت شرکت مخابرات استان اضافه کرد: همین طور در مجموع تعداد ۹۲ هزار و ۲۵۳ مشترک فعال پهن باند ثابت در روستاها و مناطق محروم استان خدمات ارتباطی را دریافت می کنند.
وی اشاره کرد: با تاکید وزارت ارتباطات و همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت، مخابرات منطقه لرستان، اپراتور های اول و دوم و شرکت های وب، انتظار می رود تمامی این خدمات در نقاط مختلف استان به آسانی در دسترس مردم قرار بگیرد.
حیدری در ادامه گفت: فیبر نوری بهترین راه برای انتقال اطلاعات با سرعت و کیفیت است که با بهره گیری از توسعه آن می توان تمامی نقاط شهری و روستایی را به نسل های پرسرعت ارتباطی تجهیز کرد.
وی با اعلان اینکه یکی از مهم ترین اولویت های این اداره کل برقراری زیرساخت های ارتباطی در مناطق محروم و روستایی است افزود: این پروژه ها با هدف کاهش شکاف دیجیتال و توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات برای افزایش رفاه مردم صورت گرفته است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اشاره کرد: اتصال به شبکه های ارتباطی مزایایی مانند ارائه خدمات نوین، گسترش زیرساخت های الکترونیکی، حذف مراجعه غیرضروری به شهرها، افزایش سطح خدمت رسانی دستگاه های اجرائی به مردم و کاهش شکاف دیجیتال بین نقاط شهری و روستایی دارد.
۵۵۰ سایت تلفن همراه در لرستان وجود دارد، بیش از یک میلیون و ۴۱۰ هزار خط تلفن همراه اعتباری و دائمی در لرستان ایجاد و ۶۷ هزار پورت پرسرعت (ADSL) دایر شده، ۹۳ درصد روستاها و حدود ۹۹ درصد جاده های اصلی این استان نیز دارای پوشش تلفن هم راه است.



منبع:

1399/12/23
12:18:45
0.0 / 5
572
تگهای خبر: اپراتور , الكترونیكی , اینترنت , تلفن همراه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403