یك كارشناس بازار سرمایه مطرح كرد:

سفارش به نگهداری و ارزان نفروختن سهام بورسی

سفارش به نگهداری و ارزان نفروختن سهام بورسی

به گزارش تجهیزات جانبی یک کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: سهامداران به هیچ عنوان نباید سهمشان را ارزان بفروشند، چونکه هیچ گاه باقی ماندن در بازار سهام ضرر ندارد، به نظر می آید که بازار بزودی در مدار طبیعی خود قرار بگیرد.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، «ابراهیم عنایت» انتشار اوراق در بازار را مثبت ارزیابی کرد و اضافه کرد: تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان به بازارسرمایه یعنی ورود نقدینگی جدید به این بازار که این اتفاق می تواند قفل بازار را باز کند و راهگشا باشد.
وی اضافه کرد: انتشار اوراق و تزریق نقدینگی در بازار سهام یکی از راهکارهایی است که باید زودتر انجام می شد، هرچند حالا هم دیر نشده و با شروع و ادامه این کار، بطور حتم روند بازار سهام تغییر خواهد نمود چونکه این تصمیم در جهت متعادل سازی بازار انجام می شود.
عنایت اظهار داشت: اگر انتشار اوراق به صورت مکرر از جانب شرکت ها صورت گیرد، یک طرح حمایتی، هم برای بازار و هم برای خود شرکت ها است، اما اگر این کار موقتی باشد فقط یک مسکن مقطعی است و نیاز نقدینگی بازار را تأمین می کند، وجه حاصله از تزریق نقدینگی اگر برای تأمین منابع یا زیرساخت شرکت ها استفاده گردد بطور قطع نتیجه بهتری نصیب بازار می شود.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: مشکل اساسی کشور رشد اقتصادی است؛ اگر هلدینگ های بزرگ طرح حمایتی ادامه دار برای توسعه بازار سرمایه داشته باشند، قطعا دولت هم باید پشتیبانی از بورس را آغاز کند تا حداقل تحول اقتصادی از یک بازار شروع شود.
وی ضمن اشاره به حضور سهام داران نورسیده در سال ۹۸ و ۹۹ به بازار سرمایه اظهار داشت: ورود بدون شناخت به این بازار باعث شد تا شاهد رشد بی رویه قیمت سهام شرکت ها باشیم؛ هجوم بی سابقه مردم به بازار سبب شد تا تعداد کدهای سهامداری در کنار سهام عدالت از ۸ میلیون به بیشتر از ۵۰ میلیون برسد، مشکل چنین رشدی، این بود که نتوانستیم نیاز آنها را پاسخ دهیم، البته مردم مقصر نیستند و نباید سرزنش شوند، چونکه با وجود تورم در اقتصاد، آنها ناچار به حفظ سرمایه خود هستند تا قدرت خریدشان را حفظ کنند.
عنایت اظهار داشت: شرایطی که بورس امروز با آن دست و پنجه نرم می کند تاوان رفتارهای هیجانی پارسال است که حل کردن آن به آسانی امکان پذیر نیست، تنها چاره این است که سهامداران فقط با دید بلندمدت در بورس سرمایه گذاری کنند و سهامشان را ارزان نفروشند و به سرمایه و پس اندازشان ضرر نزنند، اگر سهمشان خوب و بنیادی است آنرا حفظ کنند و مطمئن باشند که ضرر نمی کنند چونکه بازار بزودی در مدار طبیعی خود قرار می گیرد.



منبع:

1400/02/22
12:40:55
5.0 / 5
541
تگهای خبر: شركت , فروش , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403