قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور:

تقویت پایانه های مرزی در اولویت سازمان راهداری و حمل و نقل قرار دارد

تقویت پایانه های مرزی در اولویت سازمان راهداری و حمل و نقل قرار دارد

به گزارش تجهیزات جانبی ایرنا- قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اظهار داشت: توسعه پایانه های مرزی و تقویت زیر ساخت های آنها بمنظور افزایش مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران در اولویت این سازمان قرار دارد.


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا فرامز مداح در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان؛ ترانزیت و تجارت را یکی از مزیت های اصلی این استان عنوان نمود و اضافه کرد: با مساعدت وزارت راه و شهرسازی و اقدامات باارزش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با فعال شدن سه پایانه مرزی در مرز مشترک ایران و پاکستان زمینه افزایش صادرات مرزی و توسعه محور جنوب شرق برقرار شد.
وی با تقدیر از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در تعمیر و بازسازی ماشین آلات راهداری اظهار داشت: ضریب فرسودگی ماشین آلات راهداری به سبب ماموریت های گوناگون و همین طور عمر بالای این دسته از ناوگان از اصلی ترین معضلات در ارائه خدمات راهداری شمرده می شود که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان با اقدامات باارزش در حوزه تعمیر و بازسازی ماشین آلات در کشور از طرف وزیر راه و شهرسازی بعنوان اداره کل نمونه معرفی شده است.
قائم مقام ریاست سازمان بر بهبود وضعیت راه های سیستان و بلوچستان و ساخت راهدارخانه مرکزی در استان سیستان و بلوچستان با مساعدت استانداری اصرار کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با برنامه ریزی مناسب در حوزه اعتبارات و نیروی انسانی اقدامات ارزشمندی را در بخش های تعمیر ماشین آلات راهداری و انجام عملیات گسترده در حوزه راه ها با راه اندازی تیم های راهداری انجام داده که قابل تقدیر است.
احمدعلی موهبتی یکی از فاکتورهای مهم توسعه اقتصادی هر منطقه را ایجاد و نگهداری شبکه راهها عنوان نمود و اضافه کرد: سیستان و بلوچستان دارای عقب ماندگی تاریخی در حوزه راه بوده و لازم است باتوجه به روند توسعه همه جانبه و بیش از پیش استان زیر ساخت های راه و حمل و نقل آن نیز ارتقا یابد.
وی بر راه اندازی مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی در طول راه های سیستان و بلوچستان اصرار کرد و اظهار داشت: بمنظور افزایش استقبال سرمایه گذاران برای راه اندازی مجتمع های خدماتی رفاهی در این استان باتوجه به طولانی بودن مناطق جمعیتی و کویری بودن مشوق های ویژه نظیر راه اندازی پمپ بنزین در مجتمع های خدمات رفاهی در نظر گرفته شود.
استاندار سیستان و بلوچستان همین طور افتتاح ۲ پایانه مرزی ریمدان و پیشین در جنوب این استان را گام بهادار دولت در توسعه مراودات اقتصادی و اجتماعی با کشور دوست و همسایه پاکستان عنوان نمود و اضافه کرد: از آنجایی که مبادلات تجاری مرزی شامل ورود و خروج مسافر و ترانزیت انواع کالا یکی از فاکتورهای اصلی در برقراری ارتباط بین کشورهای منطقه و نیز امرار معاش مردم شمرده می شود می توان از ظرفیت حدود یکهزار کیلومتر مرز مشترک بین ایران و پاکستان با راه اندازی مرزهای رسمی دیگر، بیشترین بهره را برای تامین منافع ملی دو کشور برد.



منبع:

1400/03/06
12:08:05
5.0 / 5
809
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403