مدیرعامل آب منطقه ای:

سه سد خراسان شمالی آماده پذیرایی قایقرانان است

سه سد خراسان شمالی آماده پذیرایی قایقرانان است

تجهیزات جانبی: مدیرعامل آب منطقه ای خراسان شمالی دلیل امتناع از واگذاری سد شیرین دره به هیات قایقرانی برای تمرینات آمادگی را کاهش 60 درصدی آب ورودی و سطح تراز دریاچه سدهای تامین آب آشامیدنی اعلام نمود.


سید عقیل مرتضوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عدم واگذاری را بحث فنی اعلام نمود و اظهارداشت: شرکت متبوعش سه سد دیگر استان خراسان شمالی را با تمام امکانات جانبی برای تمرینات آمادگی قایقرانان استان پیشنهاد کرد که پاسخی به آن داده نشد.
روز گذشته رئیس هیات قایقرانی خراسان شمالی درمصاحبه با رسانه ها از آنچه که مخالفت شرکت آب منطقه ای، برای برگزاری تمرین آمادگی تیم روئینگ اعزامی به مسابقات آسیایی این استان در سد شیرین دره در شهرستان مانه و سملقان اعلام شد، انتقاد نمود.
اعلام آمادگی مجدد آب منطقه ای برای پذیرایی قایقرانان
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی افزود: هیات قایقرانی بیش از یک ماه قبل درخواستی در خصوص استفاده مجدد از سد شیرین دره را برای تمرینات آمادگی ارائه کرد که بعد از بررسی فنی به سبب اهمیت بسیار بالای سد مذکور در تامین آب آشامیدنی مرکز استان این مساله در امتداد تامین سلامت شهروندان رد شد.
وی اظهارداشت: با وجود این، در حضور رئیس هیات قایقرانی و سرپرست اداره کل ورزش جوانان خراسان شمالی پیشنهاد استفاده از سه سد دیگر را که وظیفه تامین آب آشامیدنی را ندارد ارائه شد و بعد از گذشت یک ماه تا حالا درخواستی از طرف هیت یا اداره کل ورزش جوانان دریافت نشده است،
وی افزود: اکنون نیز شرکت آب منطقه ای به جز سد شیرین دره که به سبب مشکلات فنی امسال بر خلاف سال ۹۸ امکان پذیرایی از قایقرانان را برای تمرینات آمادگی ندارد، آماده پذیرایی از این ورزشکاران در سه سد است و امکانات لازم را نیز در این بخش در اختیار قایقرانان قرار می دهد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اشاره کرد: شرکت متبوعش در امتداد وظایف اجتماعی و پشتیبانی از جامعه ورزشی استان با افتخار تاسیسات آبی خود در را سال ۱۳۹۸ که شرایط بارندگی و تراز آب مخازن سدها مناسب بودند، در اختیار هیات قایقرانی قرارداد و حدود ۲ ماه افتخار میزبانی این هیات را در سد شیرین دره داشت.
بر طبق گزارش رسمی میزان مصرف آب در شهر بجنورد، روزانه ۷۰۰ لیتر بر ثانیه است که ۴۵۰ لیتر بر ثانیه از آب سد شیرین دره تامین می شود.
استان خراسان شمالی هشت سد با ظرفیت آبگیری حدود ۲۳۴ میلیون متر مکعب دارد که بر اساس گزارش رسمی امسال فقط ۴۴ درصد از مخازن آب سدهای این خطه شمالشرق کشور آبگیری شد و مابقی به سبب کاهش ۶۰ درصدی بارندگی و آب ورودی خالی است و استان خراسان شمالی که از حدود یک دهه گذشته تا حالا با خشکسالی روبروست، امسال به سبب کاهش بارندگی سال سخت تری را پیش رو دارد.





منبع:

1400/04/04
13:56:46
5.0 / 5
551
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403