مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی و تاكسیرانی شهرداری قم:

سهم ناوگان عمومی قم در حمل مسافر به كمتر از ۸ درصد رسیده است

سهم ناوگان عمومی قم در حمل مسافر به كمتر از ۸ درصد رسیده است

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی و تاکسیرانی شهرداری قم اظهار داشت: سهم 16 درصدی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری قم در حمل مسافر در دهه 80 به کمتر از 8 درصد در انتهای سال 99 رسیده است.


علی نیک روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، اضافه کرد: در دهه ۸۰ صد درصد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قم به بخش خصوصی واگذار شد اما به سبب احساس خطری که در ابتدای دهه ۹۰ به وجود آمد ۱۱۰ دستگاه جدید توسط شهرداری قم خریداری و وارد ناوگان شد.
وی افزود: از شروع دهه ۹۰ به سبب تحریم های خارجی شهرداری قم به سمت اورهال کردن اتوبوس های فرسوده رفت و تا حالا ۴۰ دستگاه به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شده است.
به گفته وی، به زودی ۵۲ دستگاه اتوبوس جدید از شرکت ایران دیزل با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری قم می شود.
نیک تصریح کرد: مخاطرات زیست محیطی و ترافیک شهری فقط باتوجه به حمل و نقل عمومی قابل کنترل است و باید به سمت کاهش استفاده از خودرو های شخصی برای سفرهای شهری حرکت نماییم.
مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی و تاکسیرانی شهرداری قم اشاره کرد: اغلب خطوط قطری اتوبوس رانی قم جز خط نیروگاه-پردیسان و شاه ابراهیم-پردیسان، بقیه خطوط قطری به خطوط شعاعی برای وصل کردن شهروندان به سرحلقه های اصلی معابر شهری تغییر کرده است.

۵۰ درصد تاکسی های قم فرسوده است
وی اشاره کرد: کلیه امور مربوط به صدور پروانه در ارتباط با ناوگان تاکسی رانی، وانت بار و کامیونت به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شده است.
مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی و تاکسیرانی شهرداری قم اظهار داشت: اکنون ۳ هزار و ۸۰۰ تاکسی درون شهری قم به پرداخت الکترونیکی مجهز شده است.
وی با اعلان اینکه ۲ هزار و ۸۰۰ تاکسی فرسوده در شهر قم فعال است، اشاره کرد: بیش از ۵۰ درصد از ناوگان تاکسی رانی قم فرسوده است که در طول تاریخ شهرداری قم بی سابقه بوده است.
به گفته وی، ۱۱۲ هزار قم کارت قدیمی قم کارت از شهروندان جمع آوری و به روزرسانی های جدید در قالب آنها به اجرا در آمده است.

منتفی شدن راه اندازی پایانه جنوبی شهر قم
مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری قم نیز در قسمتی از این جلسه، بیان کرد: باتوجه به مخالفت مسئولان استانی در واگذاری زمین، راه اندازی پایانه جنوبی شهر در نزدیکی بیمارستان امام رضا(ع)منتفی شده است.
رضا پوربافر اظهار داشت: در امتداد توسعه خدمات الکترونیک سامانه آنلاین پایانه های مسافری به یک دیگر متصل شده است.
وی با اشاره به ساماندهی پایانه های موجود اظهار داشت: سامانه مرکزی شهر قم طی چند سال قبل به وضعیت مطلوبی رسیده است و ساماندهی میدان ۷۲ تن نیز بعد از سالها کشمکش به سرانجام رسیده و نصب دوربین، جلوگیری از ورود اتوبوس ها به حریم میدان و ایجاد سکوهای مسافرگیری عملیاتی شده است.
مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری قم اشاره کرد: پایانه فدک به سبب حجم بالای مسافر به استان های جنوبی از ظرفیت های مهم شهر قم است و با طرح های اجرا شده به یکی از پایانه های مسافرگیر شهر تبدیل گشته است.
پورباقر عنوان کرد: پایانه خرمشهری نیز طی سالهای قبل از وضعیت نامطلوب خود خارج و زیرساخت های اولیه در آن به وجود آمده و مسیر اختصاصی نیز به اتوبوس های بین راهی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: ساماندهی پارکسوار شمالی نیز در امتداد توسعه پایانه های غیرمتمرکز با اعتباری بیش از ۵ میلیارد تومان در بستر بلوار شهید سلیمانی در دستور کار شهرداری قم قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: ساماندهی پایانه های غیرمتمرکز در شهرک پردیسان، مسجد جمکران و میدان نبوت نیز به موازات ساماندهی پایانه های مرکزی در حال انجام می باشد.
۵۲ پل عابر پیاده در قم فعال است
سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم نیز در ادامه این جلسه، بیان کرد: از شروع سال ۹۶ طراحی آلبوم معابر شهری مطابق با استاندارد حمل و نقل و ترافیک شهری صورت گرفته و تمام خط کشی های شهری برمبنای اصول منطقی انجام گرفته است.
قاسم طالبی اظهار داشت: سالانه ۴۰۰ هزار متر خط کشی محوری و ۱۰ هزار متر مربع خط کشی عابر پیاده در سطح شهر قم ترسیم می شود.
وی تصریح کرد: سالانه حدود ۵ هزار تابلوی انتظامی به همراه ۱۵ هزار تجیهزات ترافیکی برای آشکارسازی معابر در سطح معابر شهر قم نصب و جانمایی می شود.
طالبی اظهار داشت: در ۶ سال قبل ۹ هزار متر مربع تغییر در تابلوهای راهنمای مسیر توسط شهرداری قم انجام گرفته است.
وی بیان کرد: کمبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر قم آشکار است و طی چند سال اخیر پارکینگ های موقت بیشتری در سطح شهر قم راه اندازی شده است.
طالبی تصریح کرد: سال ۹۴ حدود ۳ هزار جای پارکینگ خودرو در هسته مرکزی شهر وجود داشت که در آخر سال ۹۹ به ۶ هزار و ۵۰۰ جای پارک بالا رفته است.
به گفته وی، با افزایش ۱۲ درصدی جای پارکینگ موتورسیکلت نیز ظرفیت پارک موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر به ۲ هزار و ۵۰۰ جای پارک رسیده است.
سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم اظهار داشت: تعداد پل های عابر پیاده از ۲۵ عدد در سال ۹۴ به ۵۲ پل در سال ۹۹ بالا رفته است.
به باور وی، در ۵ سال قبل تمام چراغ های رشته ای راهنمایی و رانندگی حذف و چراغ های ال ای دی جایگزین آنها شده است./


1400/04/28
19:48:50
5.0 / 5
35
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1400