صندوق پشتیبانی از فرصت های شغلی معلولان تشكیل شد

صندوق پشتیبانی از فرصت های شغلی معلولان تشكیل شد

به گزارش تجهیزات جانبی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: صندوق پشتیبانی از فرصت های شغلی برای ایجاد پشتوانه، توانمندسازی و اشتغالزایی افراد دارای معلولیت در چارچوب کارفرما و خویش فرما بوجود آمده است.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمد شریعتمداری» در آئین افتتاح ساختمان صندوق پشتیبانی از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت، اظهار داشت: با عنایت به این که باید تسهیلات لازم، منابع مالی، تکمیل زنجیره ارزش، اتصال به بازارها و بعضی از فعالیت ها در اختیار جامعه معلولین کشور قرار گیرد این صندوق بوجود آمد تا پشتوانه ای برای حضور آنها در بازارها و اشتغال پایدار باشد.
وی افزود: این دغدغه در ذهن همه فرزندان بهزیستی همواره وجود داشت که پس از دوران ۱۸ سالگی و جدایی از بهزیستی چه شرایطی پیدا خواهند کرد که ایجاد این صندوق پاسخی به این دغدغه است.
وزیر تعاون بیان نمود: صندوق پشتیبانی از فرصت های شغلی بر روی بستر IT شروع به کار می کند تا متقاضیان به منابع صندوق شامل حمایت های بلاعوض برای ایجاد زیرساخت های اشتغال جامعه معلولان، یارانه سود تسهیلات اعطایی و پرداخت منابع قرض الحسنه با نرخ حداقل کارمزد دسترسی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: منابع درآمدی این صندوق علاوه بر دارایی سازمان که اموال غیرمنقول است می تواند بعنوان پشتوانه قرار گیرد.
شریعتمداری خاطرنشان کرد: ما مقدمات را فراهم کردیم تا آنچه در صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاونی انجام می شود به کمک صندوق کارآفرینی بیاید و تأمین مالی خرد تضمین شده فعالیتهای معلولان را سامان دهیم.
وی توضیح داد: به عبارت دیگر، منابع خرد مردم با مقداری آورده از فرد متقاضی شغل در کنار هم قرار می گیرد و اصل سرمایه گذاری مردم با ضمانت صندوق تضمین می شود.
وزیر تعاون اضافه کرد: همینطور لازم است که از حضور مجربان جامعه افراد دارای معلولیت در بخش های مختلف اجرایی این صندوق استفاده گردد.
وی افزود: در حد امکان برای آغاز عملیات اجرایی بهتر است امکانات خود سازمان به کار گرفته شود تا هزینه های مالی کمتری به فعالیتهای این صندوق افزوده شود.
شریعتمداری اضافه کرد: این صندوق در آینده هم می تواند با مجوز شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی فعالیت بانکی هم انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه در صورت کارآفرینی چند فرد دارای معلولیت، تسهیلات بیشتری در اختیارشان قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: بانک توسعه تعاون با منابع وسیع تری یاری رسان خواهد بود؛ امیدواریم با ۲۴ میلیارد تومان سرمایه و نهایی شدن تشکیلات بتوانیم در انتها دولت شاهد عملیات اجرایی شدن این صندوق باشیم و ترجیحا از امکانات و نیروی انسانی فعال و کارآمد سازمان بهره می گیریم.
به گفته شریعتمداری افراد علاقه مند به خیرجمعی در آینده می توانند سرمایه خویش را به صورت قرض الحسنه در اختیار صندوق قرار دهند.




1400/04/29
22:31:00
5.0 / 5
548
تگهای خبر: هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403