پرداخت حدود ۱۰۰هزار میلیاردریال تسهیلات تولید و اشتغال تا اختتام خرداد

پرداخت حدود ۱۰۰هزار میلیاردریال تسهیلات تولید و اشتغال تا اختتام خرداد

به گزارش تجهیزات جانبی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان میدهد از آغاز اجرای برنامه تولید و اشتغال (تبصره 18) تا آخر خردادماه سال جاری بیشتر از 99 هزار و 518 میلیاردریال تسهیلات به بنگاه ها و واحدهای تولیدی پرداخت شده است.


به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، منابع تخصیصی تسهیلات تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) در سه بخش تامین سرمایه در گردش مورد نیاز فعالان اقتصادی و کمک به نوسازی و جایگزینی ماشین آلات و طرح های که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، پرداخت می شود.
برپایه این آمارها، این میزان تسهیلات تا حالا به یک هزار و ۵۱۰ بنگاه و واحد تولیدی پرداخت شده است.
از شروع اجرای این طرح (ابتدای اسفندماه سال ۹۷) تا اختتام خرداد ماه هفت هزار و ۷۲۷ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات یاد شده ثبت نام کردند.
در این بازه زمانی همین طور ۲ هزار و ۷۵۰ فقره معرفی به بانک برای دریافت بیش از ۲۰۵ هزار و ۵۲ میلیاردریال تسهیلات انجام که در نهایت منجر به پرداخت ۹۹ هزار و ۵۱۸ میلیاردریال تسهیلات شد.
آمار بهار ۱۴۰۰
برپایه این آمارها، در سه ماهه نخست امسال نیز ۱۴۵ فقره پرداختی به میزان ۱۳ هزار و ۶۶۲ میلیاردریال به بنگاه های متقاضی در قالب همین تسهیلات انجام شد.
به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از ایرنا، برنامه تولید و اشتغال (موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور) از اسفند ماه ۹۷ بعد از انعقاد تفاهم نامه و موافقت نامه مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان برنامه و بودجه کل کشور، ابلاغ دستورالعمل های اجرائی مربوطه، انعقاد قرارداد عاملیت با بانک ها و پیاده کردن پروسه اعطای تسهیلات بوسیله سامانه بهین یاب وزارت صنعت وارد فاز اجرائی شد.
سقف منابع مورد نیاز این برنامه ۲۰۱ هزار و ۲۹۹ میلیاردریال تعیین شده است. صندوق توسعه ملی به همین دلیل تا حالا طی سالهای ۹۷ و ۹۸ به میزان ۵۵ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال نزد بانکهای عامل طرف قرارداد سپرده گذاری کرده که در تلفیق با منابع داخلی بانک ها (۵۰ درصد منابع صندوق و ۵۰ درصد منابع بانک ها)، منابع به وجود آمده برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به مبلغ ۱۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیاردریال رسیده است.
پس از ابلاغ دستورالعمل اجرائی برنامه ذکر شده توسط وزارت صنعت، کمیته های بررسی و کارگروه های استانی تشکیل و اقدام های لازم بمنظور ثبت درخواست متقاضیان تسهیلات و بررسی و معرفی واجدان شرایط به بانکهای عامل در دستور کار قرار گرفت.
تامین مالی در امتداد اقتصاد مقاومتی
بررسی آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت همین طور حاکی از پرداخت ۹۱۷ فقره تسهیلات به ارزش ۳۱ هزار و ۱۸۷ میلیاردریال برای تامین مالی بنگاه های تولیدی کوچک، متوسط و طرح های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در امتداد «اقتصاد مقاومتی» در قالب پروژه «رونق تولید» در فصل بهار امسال است.
برای دریافت این تسهیلات، ۲ هزار و ۲۳ فقره ثبت نام انجام شده بود که ۸۲۱ فقره به ارزش ۷۶ هزار و ۱۵۵ میلیاردریال به بانک ها عرضه شدند.


1400/05/05
12:30:28
5.0 / 5
759
تگهای خبر: صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403