تور (TVER)، منطقه ای در روسیه که همکاری تنگاتنگ با ایران را می خواهد

تور (TVER)، منطقه ای در روسیه که همکاری تنگاتنگ با ایران را می خواهد

ایرنا- معاون وزیر توسعه اقتصادی منطقه صنعتی گردشگری تور (TVER) روسیه خواستار ارتباطات و تعامل تنگاتنگ و بیشتر با ایران شد.


به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از خبرگزاری ایرنا، الکساندر کالینکین معاون وزیر توسعه اقتصادی منطقه تور (Tver) روسیه و ۱۲ مدیر شرکت ها و کارخانه های مهم صنعتی این منطقه با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و هیات اقتصادی سفارت دیدار کردند و خواستار مساعدت و تسهیلات بیشتر برای برقراری ارتباط با شرکتهای ایرانی و همینطور یک استان ایران شدند.

منطقه تور (Tver) در ۲۰۰ کیلومتری شهر مسکو در زمینه صنعتی و همینطور گردشگری، از استانهای شاخص روسیه به حساب می آید.

ایران رتبه اول همکاریهای اقتصادی با تور /خواستار خواهرخواندگی با یکی از استانهای ایران هستیم

کالینکین در این جلسه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای خارجی از نظر فشردگی، بیشترین همکاری ها و رایزنی های اقتصادی را با این منطقه صنعتی و گردشگری روسیه دارد اما همچنان خواستار همکاری بیشتر و تناتنگ با شرکتهای ایرانی هستیم.

وی ادامه داد: ما خواستار تسهیلات بیشتر برای توسعه روابط با شرکتهای ایرانی و یکی از استانهای ایران به صورت خاص برای برقراری روابط «خواهر خواندگی» هستیم. خواهر خواندگی این خاصیت را دارد که می توانیم مسائل را حل و روند توسعه را ارتقا بخشیم.




کالینکین که به نماینگی از رئیس منطقه تور در این جلسه حضور یافته بود، اظهار نمود ما نمی خواهیم روابط ما فقط در حوزه اقتصادی باشد بلکه تاکید داریم در زمینه های فرهنگی، گردشگری و شهری هم ارتباطاتی تنگاتنگ با ایران و یکی از استانهای ایران داشته باشیم.

وی از سفارت ایران قدردانی کرد که سبب برقراری این ارتباطات شده است و از سفیر جمهوری اسلامی ایران خواست که این استان را معرفی نماید.

این مقام استانی روسیه افزود: در نمایشگاه تخصصی اقتصادی اوراسیا که در تهران برگزار شد تعداد زیادی از بازرگانان و صنعتگران تور هم حضور بهم رساندند و به ظرفیت های عظیم ایران برای همکاری بیشتر پی بردند و الان ما خواستار تجارت دو طرفه با ایران هستیم.

سفر هیات ایرانی به منطقه تور پرثمر بود
کالینکن، سفر کاظم جلالی سفیر ایران و هیات همراه به منطقه تور در فروردین سال جاری را پرثمر خواند و گفت در مقابل، هیاتی از تور در تهران در نمایشگاه اوراسیا حضور بهم رساندند و امیدواریم همکاری ها توسعه یابند.
این هیات خواهان برقراری روابط اقتصادی با شرکتهای ایرانی در زمینه های مختلف همچون تولید تجهیزات نفت و گاز، صنایع پتروشیمی، صنایع چوبی، قطعات خودرو و صنایع ساختمانی و جاده ای شدند.

استقبال ایران از پیشنهادات هیات اقتصادی تور
کاظم جلالی سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه هم با استقبال از پیشنهادهای هیات اقتصادی تِوِر تصریح کرد که شرکتهای ایرانی و استان تِوِر با داشتن می توانند ظرفیت های بالا مشارکت های خوبی را داشته باشند.

وی پیشنهاد کرد که جلسات بیشتری با حضور مسئولان و تجار ایرانی برای برقراری مناسبات صنعتی و گردشگری با استان تور برگزار گردد.

این مقام دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در روسیه همینطور اظهار داشت که مبحث خواهرخواندگی تِوِر با یکی از استانهای ایران را با استانداران بررسی و استان متناسب با تور انتخاب و معرفی خواهد شد.

جلالی یکی از اشکالات ارتقای روبط تجاری و اقتصادی را مشکل صدور ویزا از سوی روسیه عنوان نمود و اظهار داشت: خواستار همکاری دولت روسیه هستیم که استاندار تور می تواند در این مورد نقش موثری داشته باشد.

وی اظهار نمود: لازم است زمینه های سرمایه گذاری و بسترهای صادراتی استان تور معرفی و سفر تجار ایرانی و روسی به شکل متقابل فراهم گردد.

سفیر ایران در روسیه افزود: ایران و استان تور می توانند در زمینه تولیدات چوبی؛ کشاورزی، نفت و گاز و صنایع الکتریکی همکاری خوبی با هم داشته باشند.


به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از خبرگزاری ایرنا، اوایل فروردین سال جاری هم «ایگور رودنیا» استاندار تور در حاشیه بازدید میدانی کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت های اقتصادی و صنعتی این استان، خواهان همکاری با تهران در زمینه های مختلف صنعتی و گردشگری شد.
رودنیا که استان تحت مدیریتش در زمینه صنعتی و همینطور گردشگری در کشور روسیه از استانهای شاخص به حساب می آید، در حاشیه دیدار کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت های اقتصادی این استان، اظهار داشت: این استان توانایی ارسال تجهیزاتی را دارد که در اکتشاف میادین نفت و گاز ایران می تواند مورد استفاده قرار گیرد.




گسترش گردشگری (بازدید از جاذبه های استان، موزه ها و مراکز فرهنگی) دو کشور، یکی دیگر از پیشنهادهای استاندار تور روسیه بود.
وی خاطرنشان کرد: وجود نقاط مشترک تاریخی و فرهنگی دو ملت سبب گسترش و تقویت همکاری ها خواهد شد.

در همان سفر «گیورکی بووس» رئیس شرکت بین المللی محصولات روشنایی که در چندین کشور شعبه دارد هم خواهان شعبه ای از واحد تولیدی خود در ایران شد و اظهار داشت که چند پروژه آزمایشی با شرکای ایرانی دارد و می خواهد امسال حجم پروژه ها را چندین برابر در ایران افزایش دهد.

تور منطقه ای گردشگری و صنعتی
تور (Tver) قبلاً پایتخت یک ایالت قدرتمند قرون وسطایی و یک شهر نمونه استانی در امپراتوری روسیه بود. این شهر در محل تلاقی رودخانه های ولگا و تورتسا واقع شده است.
این شهر از سال 1931 تا 1990 با نام کالینین (Кали́нин) شناخته می شد. این شهر جایی است که سه رود به هم می رسند و شهر را به دو قسمت شمالی و جنوبی توسط رودخانه ولگا تقسیم می کنند.
آنها بار دیگر با رودخانه تورستا (Tvertsa)، که قسمت چپ را تقسیم می کند، به چهار قسمت تقسیم می شوند.





منبع:

1400/05/26
16:29:14
5.0 / 5
945
تگهای خبر: بین المللی , شركت , صنعت , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403