رییس كمیسیون انرژی مجلس اعلام كرد:

بررسی مشکلات آب و برق با حضور وزیر نیرو در کمیسیون انرژی

بررسی مشکلات آب و برق با حضور وزیر نیرو در کمیسیون انرژی

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره حضور وزیر نیرو در این کمیسیون جهت بررسی مشکلات حوزه آب و برق، اظهار داشت: وزارت نیرو برنامه یکساله و میان مدت برای عبور از زمستان و تابستان به مجلس عرضه می کند.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «فریدون حسنوند» در توضیح نشست روز سه شنبه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به حضور وزیر نیرو در این کمیسیون به خبرنگاران، اظهار داشت: اصلاح ساختار وزارت نیرو در حوزه آب و برق در این جلسه عنوان شد و همینطور راه های استفاده از بخش خصوصی در سرمایه گذاری در حوزه آب و برق هم مورد بررسی قرار گرفت.
رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مطابق قانون صنایع مکلف به راه اندازی نیروگاه برای تأمین برق خود هستند که درباره این مورد هم بحث و تبادل نظر شد.
وی ضمن اشاره به طرح مبحث صادرات و قیمت گذاری برق و نگرانی سرمایه گذاران در این حوزه اظهار نمود: استفاده از انرژی های تجدید پذیر و همینطور بخش خصوصی در این عرصه و پیشگیری از تلفات برق از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه امروز بود.
حسنوند افزود: در این جلسه قرار شد کمیته مشترکی میان وزارت نیرو و کمیسیون انرژی جهت استفاده از ظرفیت ها در برنامه هفتم توسعه شکل بگیرد و تا برای بودجه سال آینده، وزارت نیرو را بیشتر پشتیبانی نماییم.
نماینده مردم اندیمشک در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه نگرانی مردم درباره آب و برق جدی است و باید در برنامه های دراز مدت و کوتاه این نگرانی ها برطرف شود، اظهار داشت: طبق توافقات انجام شده، مقرر شد وزارت نیرو برنامه کوتاه یکساله برای عبور از زمستان و تابستان آینده و برنامه میان مدت که چند ساله خواهد بود به مجلس عرضه کند.
همچنین «علی اکبرمحرابیان» وزیر نیرو هم درباره این جلسه، اظهار داشت: درباره برنامه ها و اولویت های این وزارت خانه در حوزه های برق، فاضلاب و آب در این جلسه توضیحاتی به نمایندگان عرضه شد.
وزیر نیرو اضافه کرد: درباره مشکلاتی که در اثر قطع برق در چند ماه گذشته رخ داده بود و دغدغه هایی که درباره آب و خشکسالی وجود دارد، برنامه های تدوین شده که تقدیم کمیسیون شد.
محرابیان تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد با اصلاح برخی پروژه ها نقطه نظرات مجلس به شکل مطلوب عملیاتی شود.

1400/06/17
12:04:06
5.0 / 5
530
تگهای خبر: قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403