افتتاح ۳۰ هزار شعبه فروش شیائومی تا ۳ سال آینده

افتتاح ۳۰ هزار شعبه فروش شیائومی تا ۳ سال آینده

به گزارش تجهیزات جانبی شرکت سازنده تلفن هوشمند چینی شیائومی برای تحرک بخشیدن به رشد فروش داخلی در بازار بسیار رقابتی، هزاران شعبه فروش افتتاح می کند.



به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از ایسنا، شیائومی ۳۰ اکتبر ده هزارمین شعبه فروش خویش را افتتاح نمود و هدف جدیدی برای گشایش ۳۰ هزار شعبه در دو تا سه سال آینده تعیین کرد.

فروشگاه های فیزیکی تغییر نگاهی برای این شرکت محسوب می شوند که با پیشگام شدن در فروش آنلاین تلفن هوشمند به سرعت رشد کرد و نشان داده است برخی از شرکتهای چینی چگونه به کند شدن رشد مصرف و کندی رشد اقتصادی واکنش نشان می دهند.

به گفته تحلیل گران، اما این رویکرد چالش هایی را در چارچوب هزینه های بالاتر تبلیغات و لیست اموال دارد.

شانگ جین، مدیرکل خرده فروشی شیائومی برای چین به رویترز اظهار داشت: در آینده استراتژی این شرکت به سمت توانمندی های فروش غیراینترنتی پیش می رود. هدف اولیه ما این است که فروش غیراینترنتی ما حجم مشابه فروش آنلاین را داشته باشد.

شیائومی موفق شده است حضورش را در بازارهای خارجی گسترش دهد اما به علت حضور غیراینترنتی ضعیف تر، در بازار داخلی عقب تر از رقیبان بزرگتری مانند اوپو و Vivo قرار دارد. حدود ۷۰ درصد از کل تلفن های هوشمند در چین به صورت غیراینترنتی خریداری می شود در حالیکه تنها ۳۰ درصد از فروش شیائومی آفلاین است.

شعبه های فروش جدید شیائومی همینطور دستگاههای خانگی و دوربین هایی با قابلیت اتصال به اینترنت عرضه می کنند که حاشیه سود بالاتری نسبت به تلفن های هوشمند دارند. تحلیل گران می گویند حاشیه سود این دستگاه ها ۱۵ درصد بالاتر است و شیائومی را از رقیبانش متمایز می کند.

شیائومی امیدوار است فروشگاه های جدیدش به نمایشگاه هایی برای خودرو های برقی تبدیل گردد که آخرین پروژه کارآفرینی بزرگ لی جون، موسس شیائومی خواهد بود. این شرکت می خواهد تولید انبوه خودرو های برقی را تا سال ۲۰۲۴ آغاز کند.

شیائومی مدل فروش آنلاین را به علت پایین ماندن هزینه ها و عدم احتیاج به شبکه هایی از توزیع کنندگان دنبال کرده است. این استراتژی به این شرکت کمک کرد از زمان تولدش در سال ۲۰۱۰ به سرعت رشد کند. طبق آمار شرکت تحقیقات بازار Canalys، این شرکت در سه ماهه دوم از اپل سبقت گرفت و دومین سازنده تلفن هوشمند بزرگ جهان شد.

با این حال در بازار داخلی چین که بزرگترین بازار جهان است از رتبه نخست در سال ۲۰۱۵ به رتبه چهارم در سه ماهه سوم افول کرد و بعد از Vivo، اوپو و آنر قرار گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت برای حفظ سهم خود در بازار داخلی به سختی کوشیده است و در این راستا شعبه های فروش افتتاح کرده است. شیائومی اولین فروشگاه خود در چین را در سال ۲۰۱۵ افتتاح نمود اما بسیار عقب تر از اوپو و Vivo قرار دارد که متعلق به شرکت بی بی کی الکترونیکس هستند. شانگ اعلام نموده که این دو رقیب حالا حدود ۲۰۰ هزار شعبه در چین دارند.





منبع:

1400/08/22
11:17:20
5.0 / 5
158
تگهای خبر: اینترنت , شركت , فروش , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1400