آبرسانی پایدار به ۸۰ روستای خراسان جنوبی تا آخر سال جاری

آبرسانی پایدار به ۸۰ روستای خراسان جنوبی تا آخر سال جاری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی اظهار داشت: آبرسانی پایدار به ۸۰ روستای استان در برنامه سالجاری بوده که تابحال به ۴۰ روستا انجام شده است و آبرسانی پایدار به ۴۰ روستای دیگر تا آخر سال جاری انجام می شود.


حسین امامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: از آغاز سالجاری آبرسانی پایدار به ۴۰ روستا با اعتبار بیشتر از ۵۴ میلیارد تومان انجام شده است و با اجرای این طرح ها ۱۶ هزار و ۵۱۰ نفر در روستاهای استان از آب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.
وی بیان نمود: آبرسانی پایدار با اجرای شبکه و خط انتقال انجام شده است یا با ایجاد تاسیسات، افزایش ظرفیت در خط انتقال، مخازن و ایستگاه های پمپاژ مردم این روستاها به پایداری آب رسیدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی اظهار داشت: آبرسانی پایدار به ۴۰ روستای دیگر هم با اعتبار حدود ۷۰ میلیارد تومان تا آخر سال جاری صورت خواهد گرفت که طرح های باقیمانده در مجموع بیشتر از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هفت هزار و ۲۰۴ نفر دیگر از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.
وی اضافه کرد: ۹۰ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد شبکه آبرسانی در خراسان جنوبی وجود دارد که آبرسانی به این روستاها در برنامه سال مالی آینده است.
امامی اظهار داشت: سال جاری ۱۱۸ میلیارد تومان اعتبار استانی برای آبرسانی پایدار به روستاهای خراسان جنوبی مصوب شده که از این مقدار تابحال ۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.
وی ضمن اشاره به کاهش تعداد روستاهای آبرسانی سیار استان به علت قرار گرفتن در فصل سرما اظهار داشت: هم اکنون به ۳۲۰ روستا آبرسانی سیار می شود که تعداد آن نسبت به فصل تابستان کاهش قابل ملاحظه ای دارد.
۳۰۹ هزار و ۹۲۳ نفر برپایه سرشماری سال ۱۳۹۵ در مناطق روستایی استان خراسان جنوبی زندگی می کنند که بیشتر از ۴۰ درصد جمعیت این استان مرزی را می سازند.

1400/09/28
20:40:24
5.0 / 5
1006
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403