چرا برای تلفن های قطع شده قبض صادر می شود؟

چرا برای تلفن های قطع شده قبض صادر می شود؟

تجهیزات جانبی: به گزارش تجهیزات جانبی، به قول مسئولان مخابرات، مشترکینی که تلفنشان به علل متعدد مانند خرابی، قطع شده است، برپایه مصوبه ابلاغی سازمان تنظیم بازار باید یک هزینه حداقلی نگه داری خط را پرداخت کنند.



به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از ایسنا، افزایش تعرفه هزینه ماهانه تلفن ثابت، تابستان سال جاری مورد تأیید قرار گرفت و ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت کارکرد تلفن ثابت را تصویب کرد و گفته شد درصورت موافقت رگولاتوری و ابلاغ به مخابرات اعمال و اجرایی می شود.

طبق مصوبه مذکور کاربران تلفن های ثابت استان تهران برای حفظ خط تلفن ثابت خود بر مبنای جدول جدید پیرامون تعرفه های جدید تلفن ثابت، باید ماهانه ۲۰ هزار تومان، پرداخت کنند. این هزینه صرفا هزینه ای است که صاحبان خطوط تلفن در پایتخت، در صورت عدم استفاده از خط تلفن و صرفاً به منظور نگهداری این خطوط باید پرداخت کنند.

مسئولان مربوطه براین باور هستند تعرفه تلفن ثابت حدود ۱۲ سال است که علیرغم افزایش تورم تغییری پیدا نکرده است و این مساله هم مانع پیشرفت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هم به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده و هم این که تمام کارکنان شرکت مخابرات و خانواده هایشان را تحت تأثیر قرار داده است ازاین رو قصه پرغصه تعرفه تلفن ثابت باید تمام شود چون اگر مشکلات حوزه تعرفه و توسعه مخابرات حل بشود، مخابرات متحول و اثرات مثبتی بر زندگی مردم و کیفیت خدمات می گذارد.

اما با وجود اطلاع رسانی منظم و پیاپی، همچنان ابهاماتی برای برخی مشترکین در این حوزه وجود دارد؛ به صورت مثال مشترکان تلفن ثابت اعلام نموده اند با وجود قطع بودن تلفن، دو دوره قبض ۸۰ الی ۱۰۰ هزار تومانی برایشان صادر گردیده است و سوال می کنند چرا باید این هزینه را پرداخت کنند؟ در اینباره داوود زارعیان - معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران - با حضور در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به سوال مجری در این حوزه، اظهار نمود: هم اکنون حدود ۲۹ میلیون تلفن دایر داریم که مشترکان استفاده می نمایند و تعداد مشترکینی که در شرایط مذکور هستند، خیلی کم است.

وی اضافه کرد: ما شرایطی را برای آنها فراهم نموده ایم و مشترکان می توانند اعلام کنند که تلفنشان جمع آوری شود یا مشترک می تواند درصورتی که از تلفن استفاده نمی کند، آنرا در مرکز رزرو کند، ازاین رو شرایط برای مشترک فراهم است. اما ما بعنوان اپراتور، زمانی که مشترک اعلام می کند که حتما می خواهد از تلفن استفاده داشته باشد، موظفیم خط را نگه داری نماییم. نگه داری خط هم به این صورت است که ۲۵ هزار تومان در تهران به پیمانکار داده می شود تا خط برای مشترک نگه داری شود.

زارعیان اظهار داشت: ازاین رو این اتفاق اصلا اتفاق عجیبی نیست و شاید یکی از اقدامات خوبی باشد که هم تلفن ثابت را بهره ور کند و هم به سمت توسعه حرکت نماید. در مصوبه ای که دولت برای افزایش یا تغییر تعرفه به مخابرات عرضه کرده است، این سازمان مکلف شده تا پایان این دولت یک میلیون و ۵۰۰ هزار FTTH (فیبرنوری) توسعه دهد که هزینه آن حدودا معادل درآمدی است که از اینجا حاصل می شود. همینطور باید شبکه انتقال ۱۲ استان را توسعه دهیم، به نحوی که بتوانیم امکانات را در اختیار شرکتهای خصوصی قرار دهیم.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران در ادامه بیان نمود: برآوردی که ما انجام داده ایم، افزایش تعرفه حتی به اندازه دو تکلیف قانونی ما نیست و ما الحاقیه پروانه را امضا کردیم، به جهت اینکه این توسعه را انجام دهیم و الان هم کار شروع شده است.

همچنین محمدرضا بیدخام - مدیر کل ارتباطات و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران- در رابطه با جزئیات بیشتر این مورد به ایسنا اظهار داشت: تلفن یک فرایند خاصی دارد و مشترکینی که تلفنشان قطع است، علل گوناگونی مانند خرابی تلفن دارد و اگر خود مشترک قطع مشترک انجام داده باشند، نوعی دیگری بوده و یا اگر مبلغ را پرداخت نکرده باشد هم مبحث دیگری است.

وی با اشاره به اینکه برای همه فرآیندهای گفته شده مشترکان محترم باید یک حداقل هزینه نگهداری پرداخت کنند و آن هم طبق مصوبات ابلاغی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات است، افزود: یعنی همه این فرآیندهای گفته شده هزینه حداقلی را شامل می شود. شاید این هزینه ها در ارتباط با حداقلی مشترکین باشد.

بیدخام همینطور تاکید کرد: مشترکان باید حداقل هزینه نگه داری را طبق مصوبه ابلاغی سازمان تنظیم بازار، چه مکالمه داشته باشند و چه نداشته باشند، پرداخت کنند. مبلغی که برای هزینه نگهداری خط تلفن ثابت برای استان تهران در نظر گرفته شده ۲۰ هزار تومان است اما به علت این که مالیات هم به آن اضافه می شود، در نهایت همان رقم ۲۵ هزار تومان گفته شده می شود.





منبع:

1401/10/21
08:40:56
5.0 / 5
395
تگهای خبر: اپراتور , تنظیم مقررات , خدمات , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403