رییس سازمان شیلات ایران اعلام كرد:

پیشبینی تولید ۱ و نیم میلیون تن محصول شیلاتی امسال

پیشبینی تولید ۱ و نیم میلیون تن محصول شیلاتی امسال

به گزارش تجهیزات جانبی رئیس سازمان شیلات ایران اظهار داشت: با عنایت به شرایط آب و هوایی سال جاری حجم صید دریایی و آبزی پروری كشور ۱.۵ میلیون تن پیشبینی شده كه از این میزان سهم آبزی پروری ۸۰۰ هزار تن و صید دریایی ۷۰۰ هزار تن است.


به گزارش روز دوشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «نبی الله خون میرزایی» با بیان این که در سال ۱۳۹۸ صید دریایی در دریاهای جنوب و شمال حدود ۶۵۰ هزار تن و به همین میزان هم تولید آبزی پروری در کشور بوده است اضافه کرد: سال جاری برای اولین بار تولید آبزی پروری در کشور از صید دریایی پیشی خواهد گرفت و این روند در سال های آینده به علت سرمایه گذاری در بخش آبزی پروری ادامه می یابد.
وی توسعه آبزی پروری را از اولویت های نخست سازمان شیلات عنوان نمود و اظهارداشت: ما باید فعالیت صید و صیادی دریایی را متناسب با ظرفیت منابع تنظیم و بیشتر از منابع موجود، از ذخایر آبزیان برداشت نکنیم.
رییس سازمان شیلات ایران بر ضرورت سرمایه گذاری بیشتر و توسعه منابع انسانی در بخش آبزی پروری تصریح کرد و اظهار داشت: توسعه صنعت آبزی پروری (میگو و ماهیان گرمابی و سردابی) یک لزوم برای ایجاد اشتغال پایدار و کاهش فشار بر منابع دریایی است.
وی تصریح کرد: سرانه مصرف آبزیان دریایی و پرورشی در سال های اخیر رو به افزایش بوده به صورتی که در سال ۱۳۹۷ سرانه مصرف آبزیان ۱۲ کیلوگرم و در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۳.۳ کیلوگرم بوده و سال جاری به ۱۴.۵ کیلوگرم خواهد رسید.
رییس سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: البته در مناطق ساحلی کشور سرانه مصرف آبزیان بسیار بیشتر از متوسط سرانه کشوری است ولی امیدواریم با فرهنگ سازی، گرایش و سرانه مصرف آبزیان در کشور بیشتر شود.



منبع:

1399/05/20
22:30:03
5.0 / 5
1634
تگهای خبر: صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403