آغاز خدمات نوین پستی در بستر شبکه لاکرهای هوشمند جابار

آغاز خدمات نوین پستی در بستر شبکه لاکرهای هوشمند جابار

به گزارش تجهیزات جانبی، مراسم رونمایی از پروژه مشترک شرکت ملی پست و شرکت جابار (لاکر هوشمند) همزمان با روز جهانی پست، در محل اداره کل منطقه ۱۵ پستی تهران برگزار گردید.



به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از مهر، محمد احمدی معاون فنی بازرگانی شرکت ملی پست، با تبریک روز جهانی پست و با اشاره به این که دو استراتژی اصلی شرکت ملی پست، هوشمند سازی و افزایش سطح دسترسی مردم است، اظهار داشت: از مسایل کلیدی صنعت پست، احتیاج به ترمیم و توجه ویژه به این موضوعات است که نتیجه آن خدمات رسانی بهتر و باکیفیت تر برای شکل دادن به ابعاد این صنعت است و این هدف بدون همیاری بخش خصوصی و دولتی ممکن نیست.

احمدی با اعلان اینکه برای تأمین زیرساخت های فنی و حقوقی حدود ۴ ماه است که تلاش ها بیشتر شده است، اظهار داشت: تمرکز بر تعامل بهینه و استراتژی ترابرد بخش دولتی و خصوصی در این زمینه بسیارحائز اهمیت است.
معاون فنی بازرگانی شرکت ملی پست، اظهار داشت: همکاری با شرکت جابار و دیگر فعالان این حوزه، فضا را برای تعامل سازنده و عرضه خدمات بهینه تر فراهم می آورد.
وی اضافه کرد: در فاز نخست این طرح، از ظرفیت توزیع صندوق ها استفاده می نماییم و امیدواریم سریع تر به فاز باجه تحویل برسیم.
در ادامه این مراسم، رامین سمیع زاده مدیر عامل جابار با اشاره به تعامل مثبت و پویایی که میان دو شرکت اتفاق افتاده است، اظهار داشت: امیدواریم موفق شویم دست به دست یکدیگر برای مساعدت با کسب وکار و مردم پیش برویم.
وی با اعلان اینکه این شرکت همراستا با روندهای بین المللی، مثل تحول دیجیتال، هوشمند سازی و شخصی سازی به ارائه خدمات پستی برای کسب وکارها و مردم اهتمام دارد، اظهار داشت: این شرکت در حدود ۳ سال است که با رویکرد های فوق و هم با هدف حفظ محیط زیست و حرکت درست توسعه پایدار مشغول به فعالیت است.
سمیع زاده با اعلان اینکه ماموریت جابار توسعه شبکه لاکرهای هوشمند به منظور تکمیل زنجیره ارزش پست و لجستیک و تجارت الکترونیک با رویکرد اکوسیستمی می باشد، اظهار داشت: ما علاوه بر کوریرها با فروشگاه های آنلاین، سفارش گردان ها و پلت فرم ها هم همکاری و تعاملات خوبی داریم که از این به بعد شتاب بیشتری هم خواهد گرفت و در نیمه دوم سالجاری خدماتی ارائه می شود که در اغلب مراکز استانها، کسب وکارها و مردم از خدمات لاکرهای جابار بهره خواهند برد.
سمیع زاده توضیح داد: امروزه با تغییر و افزایش سرعت پیشرفت تکنولوژی، این که کاربران (گیرندگان) ساعت ها در یک محل، منتظر رسیدن (دریافت) بسته پستی خود باشند، موجه و قابل قبول نیست و باید بتوانیم زمان و محل تحویل را تا حد امکان مدیریت نماییم که از دستاوردهای این رویکرد، انعطاف پذیری، امنیت خاطر و احترام به حریم خصوصی کاربران است که همه به شکلی برگرفته از مفهوم "شخصی سازی" است.
وی اضافه کرد: طرف دیگر این بحث، کوریرها هستند که وظیفه جابجایی بسته ها را برعهده دارند. در واقع شرکت عرضه خدمات پستی هم بایستی به جای اینکه تعداد زیادی بسته را به مقاصد مخلتف برساند آنها را در مکانی مشخص بگذارد تا گیرندگان، بسته های پستی خویش را در این مکانهای خاص تحویل بگیرند و همه ی این موارد به شکلی بر لزوم وجود صندوق های هوشمند جابار تاکید دارند.
وی با اشاره به این که در حال حاضر ۱۰۶ جابار در ۵۳ ایستگاه در تهران و ۴ شهر دیگر فعال است، اظهار داشت: این آمار تا انتهای سال دو برابر خواهد شد و طی دو سال آینده به ۹۸۰ جابار در سرتاسر ایران می رسد.
سمیع زاده ضمن تاکید مجدد بر مزیت شخصی سازی، از مزایای این سرویس به انعطاف پذیر شدن خدمات پستی برای مردم و مشاغل در بازه‌ی زمان و مکان اشاره نمود و اظهار داشت: این خدمت علاوه بر سادگی در استفاده، به کاهش آلودگی هوا و ترافیک هم کمک می نماید.
وی افزود: ما در کلیه بخش های خدمات پستی آمادگی داریم تا با شرکت ملی پست همکاری و تعامل داشته باشیم.

محمود لیائی معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست ایران هم در این مراسم با اظهار امیدواری از این که تعداد لاکرهای هوشمند به رقم قابل توجهی در سرتاسر کشور برسد تا این شرکت بتواند خدمات هوشمند پستی را باکیفیت بیشتر عرضه کند، اظهار داشت: می خواهیم به سمتی حرکت نماییم که خدمات پستی را در محل زندگی مردم ارائه نماییم نه این که مردم به دفاتر پستی بیایند.
لیائی با اشاره به این که اگر این لاکرها در مجتمع های مسکونی قرار بگیرد، به شکلی عمل به این وعده است، اظهار امیدواری کرد: در مراحل بعد، این لاکرها در سایر مناطق پرتردد و مجتمع های مسکونی قرار گیرد.
به گفته وی زیرساخت های سخت افزاری باید به سمتی برود که سرویس دهی بیشتری دراین زمینه داشته باشیم.
مدیر عامل شرکت پست با اعلان اینکه خیلی از کشورها این مسیر را قبل از این رفته اند، اظهار داشت: ما بتوانیم با کمک هوش و ذوق ایرانی خدمات ویژه تری را طراحی نماییم.
وی در انتها اظهار امیدواری کرد: سال آینده این مراسم در استانهای دیگر کشور اجرا شود.


منبع:

1402/07/20
16:52:02
5.0 / 5
377
تگهای خبر: بین المللی , تكنولوژی , خدمات , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403