رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام كرد:

صرفه جویی یك میلیارد لیتر سوخت با نوسازی 5 هزار كامیون فرسوده

صرفه جویی یك میلیارد لیتر سوخت با نوسازی 5 هزار كامیون فرسوده

به گزارش تجهیزات جانبی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینكه در فاز نخست طرح نوسازی ناوگان فرسوده بین شهری در بخش بار، كامیون های بالای 50 سال در اولویت قرار دارند، اظهار داشت: اجرایی شدن این طرح، صرفه جویی یك میلیارد و 220 میلیون لیتر سوخت را به دنبال دارد.


به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «عبدالهاشم حسن نیا» در آیین امضای قرارداد نوسازی پنج هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل برون شهری کالا با اشاره به اینکه ۶۵ هزار دستگاه کامیون بالای ۴۰ سال در کشور وجود دارد، گفت: در امتداد سیاست های دولت و تاکیدات وزیر راه و شهرسازی، نوسازی این ناوگان را در دستور کار خود قرار دادیم و در فاز نخست این طرح، با سرمایه گذاری ۱۴ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی و بهره گیری از تسهیلات بانک صادرات ایران، نوسازی خواهد شد.
وی با اعلان اینکه فعالیت کامیون های فرسوده فعال در شبکه حمل و نقل، پایش شده و موجود است، اشاره کرد: بر این اساس، کامیون هایی که فعال نبودند، امکان استفاده از تسهیلات این طرح را ندارند که می تواند صرفه جویی یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون لیتری سوخت را در یک دوره هفت ساله به دنبال داشته باشد.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به اینکه در فاز نخست، نوسازی کامیون های بالای ۵۰ سال را هدف گذاری کرده ایم، اشاره کرد: هر مالکی که ماشین خودرا اسقاط کند به شرکت سازنده معرفی می شود تا کامیون جدید را تحویل بگیرد. ضمن اینکه شرکت تولیدکننده نیز افرادی را که ما در چارچوب این طرح معرفی می نماییم در اولویت تحویل کامیون قرار می دهد.



منبع:

1399/05/22
22:14:13
5.0 / 5
1357
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403