نمایشگرهای لمسی برای خودرو ها خطرناک هستند

نمایشگرهای لمسی برای خودرو ها خطرناک هستند

به گزارش تجهیزات جانبی، آژانس ایمنی اروپا می گوید، نمایشگرهای لمسی سبب حواس پرتی می شوند و ایمنی باید اولویت قرار گیرد، نه فقط فناوری. ازاین رو سفارش می شود به استفاده از دکمه ها بازگردیم.


به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از ایسنا، با تکامل خودرو ها، آنها خصوصیت های جدیدی از رانندگی خودکار(فناوری خودران) گرفته تا حذف کامل سوخت و استفاده از نیروی الکتریسیته را به دست آورده اند. یکی از این نوآوری های جدید، استفاده از نمایشگر لمسی در داشبورد خودرو است.
حالا آژانس ایمنی اروپا اعلام نموده است که صفحه نمایش لمسی در خودرو ها خطر قابل توجهی برای رانندگان است. این آژانس همینطور بازگشت به دکمه های فیزیکی را برای بعضی از کنترل های ضروری سفارش کرده است.
این اعلان در واکنش به ترویج روز افزون نمایشگرهای لمسی بزرگ روی داشبورد خودرو های مدرن انتشار یافته است.
در این اعلامیه آمده است: بعنوان مثال یک خودروی Volvo EX30 اقتصادی را در نظر بگیرید. هیچ دکمه ای فراتر از چند دکمه روی خود فرمان وجود ندارد که این مرکز حواس پرتی است.
آژانس ایمنی اروپا مسئول انجام آزمایش های تصادف و ایمنی خودرو های جدید در اروپا است که بررسی می کند که آیا خودرو از بازرسی ها و بررسی های ایمنی به سلامت عبور می کند یا خیر و چاره هایی را برای خودروهایی که مجوز نمی گیرند، سفارش می کند.
این آژانس اصرار دارد که خصوصیت های خاصی مانند چراغ های راهنما، چراغ های خطر و موارد دیگر باید با دکمه های فیزیکی به جای نمایشگرهای لمسی جایگزین شوند تا یک وسیله نقلیه امتیاز پنج ستاره در آزمایش تصادف دریافت کند.
این بیانیه حول محور حواس پرتی های بالقوه و خطرات ایمنی ناشی از رابط های لمسی، بخصوص موقعیت های بحرانی است که احتیاج به اقدام سریع دارند.
شرکت تسلا در بین سایر شرکت ها، در جایگزینی کنترلگرهای فیزیکی سنتی با رابط های صفحه لمسی پیشرو بوده است.
یک مشکل در صنعت خودرو
متیو اوری مدیر توسعه استراتژیک آژانس ایمنی اروپا مشکل استفاده بیش از اندازه از نمایشگرهای لمسی در صنعت خودرو را برجسته کرد.
وی اظهار داشت: استفاده بیش از اندازه از صفحات لمسی یک مشکل در سطح صنعت خودرو است. تقریبا همه خودروسازان، درحال انتقال کنترل گرهای کلیدی و دکمه ای به روی نمایشگرهای لمسی مرکزی است که رانندگان را ملزم می کند که چشمان خویش را از جاده بردارند و خطر حواس پرتی و تصادف را می افزایند.
در حالیکه آژانس ایمنی اروپا فاقد اختیارات نظارتی است، تاثیر آن بر رتبه بندی ایمنی خودرو ها می تواند خودروسازان را وادار کند تا در اتکای خود به کنترل های صفحه لمسی تجدید نظر کنند.
سفارش جدی آنها تمام رابط های فناوری در یک وسیله نقلیه را پوشش می دهد و انتظار می رود که این سفارش ها به عاملی برای دستیابی به رتبه های ایمنی مطلوب تبدیل گردد.
اوری می گوید: آزمایش های جدید که مقرر است در سال 2026 صورت گیرد، تولیدکنندگان را تشویق می کند تا از کنترل های فیزیکی مجزا برای عملکردهای اساسی به روشی شهودی استفاده نمایند که زمان چشم برداشتن از جاده را محدود می کند و ازاین رو رانندگی ایمن تر را ترویج می کند.
در ایالات متحده، کمپین های حواس پرتی در رانندگی معمولا بر استفاده از تلفن همراه تمرکز می کنند. در نتیجه، ایالت هایی مانند میشیگان استفاده از تلفن های همراه پشت فرمان را ممنوع کرده اند. همینطور از دوربین های کنار جاده بعنوان ابزاری برای مجازات رانندگان حواس پرت استفاده می شوند.
با این وجود، نگرانی های بیشتری در مورد ایمنی عابران پیاده و افزایش حوادث رانندگی توسط رانندگان حواس پرت وجود دارد.
در هر حال ما باید انتظار داشته باشیم که حرکتی به سمت بررسی دقیق استفاده از نمایشگرهای لمسی در وسایل نقلیه صورت گیرد.




منبع:

1402/12/24
11:53:37
5.0 / 5
256
تگهای خبر: ابزار , تلفن همراه , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403