بازگشت بورس مازندران به مدار خرید

بازگشت بورس مازندران به مدار خرید

تجهیزات جانبی: بعد از سه هفته سنگینی كفه ترازوی فروش سهام در بورس منطقه ای مازندران كه ناشی از كاهش شاخص بازار بود، در هفته جاری 80 درصد ارزش معاملات فعالان بازار سرمایه استان مربوط به خرید سهام بود.


به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از ایرنا، شاخص سهام در ماه های اخیر روند نزولی را طی کرد و از اوج خود در تیر ماه که به ارتفاع بیش از ۲ میلیون واحدی رسیده بود تا این هفته کاهش ۳۵ درصدی را تجریه کرد.
کاهشی شدن شاخص بورس موجب شد فعالان بازار سرمایه در هفته های اخیر تمایلی بیشتری بر فروش سهام داشته باشند و حدودا ارزش خرید در معاملات هفتگی به کمتر از ۳۰ درصد می رسید، اما این هفته با وجود کاهش ۱۲۴ هزار و ۱۰۰ واحدی شاخص قیمت در بازار بورس کشور، مازندرانی ها روی خوش به خرید سهام نشان دادند و حدود ۸۰ درصد ارزش معاملاتی هفته مربوط به خرید بود.
فعالان بازار سرمایه در استان طی هفته جاری ۱۵۶ میلیون و ۳۶۴ هزار سهم به ارزش ۲ هزارو ۲۲۵ میلیارد ریال معامله کردند که از این مقدار یک هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال در سبد خرید سهام قرار گرفت.
سهام شرکت های بنیادین این هفته بیش از دیگر شرکت ها توجه مازندرانی ها را جلب کرد برای اینکه سهام شرک های ملی مس ایران، سرمایه گذاری سپهر بانک صادرات، پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان و پالایش نفت اصفهان در بالای جدول خرید و فروش بورس منطقه ای مازندران قرار گرفت.
فعال بازار سرمایه در مورد تغییر رویه مازندرانی ها در معاملات این هفته به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استقبال فعالان بازار بورس مازندران از خرید سهام به ۲ دلیل است که نخست کاهش چشم گیر شاخص قیمت و چربش خرید نسبت به فروش سهام بود.
وحید بخشیان اضافه کرد: این مساله نه فقط قدرت خرید به خصوص سهام شرکت های بنیادین را برای سرمایه گذاران خرد بالا می برد، بلکه امنیت سرمایه گذاری را برای این دسته از سهامداران نیز بیشتر می کند.
وی عامل دوم را تصور کاهش حداکثری نسبت به ریزش شاخص دانست و اضافه کرد: حالا در بین فعالان بازار این تصور وجود دارد که بازار به اندازه کافی افت داشته و از این پس باید دست به خرید زد.
این فعالان بازار بورس ریسک فروش را در شرایط فعلی بیشتر از خرید دانست و اضافه کرد: پیش بینی می شود از این پس نه فقط شاهد ثبات در بازار باشیم، بلکه باتوجه به کاهش قیمت ارز و طلا و دیگر بازارهای موازی بهترین گزینه برای حفظ سرمایه خرید سهام است.
بخشیان تاکید کردکه این تصور به معنای پیش بینی درست یا غلط نیست، اما جریان بازار سرمایه بخش زیادی برمبنای پیش بینی و جابه جایی اطلاعات است که بنظر می رسد در رشد خرید تاثیر داشته است.



منبع:

1399/08/08
15:02:00
5.0 / 5
883
تگهای خبر: شركت , فروش , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403