معاون سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان:

سهم فروشگاه های زنجیره ای از توزیع كالا كمتر از ۱۰ درصد است

سهم فروشگاه های زنجیره ای از توزیع كالا كمتر از ۱۰ درصد است

ایرنا- معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: سهم فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ از توزیع خرد کالا حالا کمتر از ۱۰ درصد است و این رقم تاپایان برنامه ششم توسعه به ۲۰ درصد می رسد.


سیدجواد احمدی خضربیگی روز شنبه در نشست با سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی عنوان کرد: فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ حالا هفت هزار شعبه در سطح کشور دارند اما سهم آنان از توزیع کالا و فروش خرد، کم است و باید ۲ برابر شود.
وی اضافه کرد: پیش از این توسعه فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ در بعضی شهرهای کوچک با مشکلاتی روبه رو بود و سبب انتقاد کسبه شده بود، این فروشگاه ها تنها با دریافت مجوز از اتحادیه مرکزی در تهران مبادرت به راه اندازی فروشگاه در شهرها می کردند اما حالا تکلیف شده است که راه اندازی این فروشگاه ها حتما با هماهنگی سازمان های صنعت، معدن و تجارت و هم اتاق اصناف باشد.
احمدی خضربیگی درباره تخلف ها در فروشگاه های زنجیره ای عنوان کرد: بعضی از فروشگاه ها کالایی که با قیمت قبل خریداری نموده بودند، با قیمت خرید جدید عرضه می کنند که این امر تخلف است و با آن برخورد می شود
وی اظهار داشت: فروشگاه ها حق ندارند تا زمانی که کالا با نرخ قبلی را موجود دارند، کالای خرید جدید را عرضه کنند، برای پیشگیری از ۲ گانگی در قیمت عرضه اجناس فروشگاه ها ملزم هستند ابتدا اجناس خرید قبل را به اتمام برسانند.
انجام ۳۴۰ هزار بازرسی در ماه
احمدی خضربیگی در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: تنظیم بازار فرآیندی همچون حلقه های زنجیر به هم پیوسته است که اگر یکی از حلقه ها مشکل ایجاد شود و ارتباط قطع باشد، نمی توان به نتیجه دلخواه رسید، هر کدام از دستگاه ها و ادارات در تنظیم بازار نقش و تکلیف دارند که باید به آن عمل کنند.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه با تحریم و افزایش قیمت ها و با شیوع ویروس کرونا، مشکلات و فشارهای اقتصادی بیشتر شده است اضافه کرد: به یقین اگر یک کالا در بازار به اندازه نیاز تأمین نشود، بازار گرفتار التهاب می شود.
احمدی خضربیگی ضمن اشاره به سفرهای استانی و بازدید از بازار اظهار داشت: هر استان که در تأمین کالا موفق بوده، شرایط بهتری از بازار داشته و قیمت ها هم مناسب بوده است.
وی تصریح کرد: در سطح کشور در هر ماه به صورت میانگین ۳۴۰ هزار مورد بازرسی از بازار و بنگاه های اقتصادی انجام می شود و هر ماه ۲۳ هزار فقر پرونده تخلف در کشور تشکیل و ۲۰ هزار شکایت رسیدگی می شود.
رضایت ۷۰ درصدی مردم از رسیدگی به شکایت ها
احمدی خضربیگی اظهار داشت: بر مبنای ارزیابی های انجام شده در سطح کشور ۷۰ درصد مردم از رسیدگی به شکایت ها رضایت دارند این رقم پایین نیست.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: شکایت ها بخصوص در سامانه ۱۲۴ به صورت دقیق و تا رسیدن به نتیجه، بررسی و رسیدگی می شود.
وی اظهار داشت: گاها سوال می شود که بازرسی ها اثربخشی داشته یا نه؟ در این حوزه باید دید اگر این میزان بازرسی نبود، چه شرایط بر بازار حاکم می شد.
وی عنوان کرد: یکی از علت ها که سبب شده حس گردد که اثر بخشی نظارت ها و بازرسی ها مطلوب نبوده، این است که مردم حضور بازرسان را لمس نمی کنند در این حوزه تاکید داریم تا بازرسان بیشتر از پیس در بازار حضور داشته و در دسترس مردم باشند.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: یکی از اقدامات در این زمنیه راه اندازی و استقرار کانکس ها در سطح شهر برای دریافت گزارش ها و شکایت ها است که البته در خراسان شمالی هم در این حوزه خوب کار شده است.
بر اساس اعلام مسئولان چهار میلیون واحد اقتصادی در کشور فعال است.


1399/12/02
20:38:12
0.0 / 5
478
تگهای خبر: صنعت , فروش , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403