استاندار:

كرمان در چشم انداز دراز مدت مشكل كم آبی نخواهد داشت

كرمان در چشم انداز دراز مدت مشكل كم آبی نخواهد داشت

به گزارش تجهیزات جانبی استاندار کرمان اظهار داشت: کرمان بعنوان استان صنعتی مهم کشور در کنار کشاورزی گسترده خود، با اجرای طرح های انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان در چشم انداز دراز مدت با مشکل کم آبی مواجه نخواهد بود.


به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از ایرنا، علی زینی وند روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح طرح انتقال اب خلیج فارس به مس سرچشمه در جمع رسانه ها اضافه کرد: بنظر می رسد با اجرای ۲ خط لوله از خلیج فارس و خط انتقال از دریای عمان که مطالعات آن انجام شده و در دست اجرا است، در آینده مشکل کم آبی در استان کرمان نداشته باشیم.
وی با اعلان اینکه امروز شاهد اتفاقی مبارک در استان بودیم گفت: آبان ماه امسال آب خلیج فارس به منطقه صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان و الان به منطقه معدنی سرچشمه رفسنجان رسید.
استاندار کرمان اظهار داشت: وضعیت استان کرمان به شکلی بود که اگر این آب منتقل نمی شد بطور قطع توسعه صنعت ما با مشکل مواجه بود پس این خط لوله قسمتی از آب آشامیدنی مورد نیاز مردم استان کرمان را تامین می کند که حالا در مرحله تهیه و تدوین سازوکارهای اجرائی آن هستیم.
وی افزود: خط نخست انتقال آب خلیج فارس تنها قسمتی از آب مورد نیاز استان کرمان را تامین می کند و بخش دیگر نیز از خط دوم که امروز به فرمان رئیس جمهوری عملیات اجرائی آن شروع شد تامین می شود.
زینی وند با اعلان اینکه خط دوم انتقال، آب خلیج فارس را از مسیر کرمان به استان های خراسان جنوبی و رضوی منتقل می کند گفت: پس قسمتی از استان را از این خط پوشش می دهیم.
قطعه دوم از خط نخست انتقال آب خلیج فارس به مجتمع مس سرچشمه استان کرمان امروز(یکشنبه) با فرمان ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری و وزیر صمت و حضور استاندار کرمان و سرپرست معاونت معدنی وزیر صمت راه اندازی شد.
این بخش از خط انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور از محدوده مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان شروع و تا صنایع معدنی مس سرچشمه با سرمایه گذاری هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به طول ۱۵۰ کیلومتر امتداد می یابد.
ظرفیت انتقال این خط سه مترمکعب در ثانیه، با چهار ایستگاه پمپاژ و چهار مخزن ۶۰ هزار متر مکعبی و ۴۵ مگاوات برق است که این آب به مخزنی ۳۰۰ هزار متر مکعبی در منطقه مس سرچشمه رفسنجان می ریزد و آب مورد نیاز این مجتمع را تامین می کند.



منبع:

1399/12/25
02:03:51
0.0 / 5
571
تگهای خبر: صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
لینک دوستان تجهیزات جانبی
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403