كمك ایران به رفع  كمبود آب برخی مناطق مرزی جمهوری آذربایجان

كمك ایران به رفع  كمبود آب برخی مناطق مرزی جمهوری آذربایجان

به گزارش تجهیزات جانبی شركت دولتی آبرسانی و احیای زمین جمهوری آذربایجان امروز (شنبه) طی گزارشی از كمك جمهوری اسلامی ایران به رفع  مشكل كمبود آب برخی مناطق مرزی جمهوری آذربایجان اطلاع داد.


بنا به این گزارش، به علت کاهش میزان آب رود ارس، آبرسانی به شهرستان مرزی "ساعتلی" و هم چند شهرستان دیگر در امتداد رود ارس در خاک جمهوری آذربایجان با مشکل روبرو شده بود که
مشکل کمبود آب این مناطق با پمپاژ آب از سد ارس که از جانب ایران و جمهوری آذربایجان به صورت مشترک بهره برداری می شود، برطرف شد.
در این گزارش خاطر نشان شده که مسئله مصرف از آب سد ارس از جانب کمیسیون بین دولتی ویژه جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران تنظیم می شود.
شرکت دولتی آبرسانی و احیای زمین جمهوری آذربایجان با عنایت به کمبود آب در شهرستان ساعتلی و چند شهرستان دیگر، از جمهوری اسلامی ایران درخواست افزایش حجم آب از سد ارس برای تأمین نیازهای این شهرستان ها را کرد که طرف ایرانی مبادرت به رفع مشکل با پمپاژ آب کرد.
بر مبنای توافق حاصله از ۷ جولای (برابر ۱۷ تیر ماه) حجم پمپاژ آب از سد ارس برای شهرستان های جمهوری آذربایجان در امتداد رود ارس از جانب ایران افزایش یافت که بر این اساس مشکل کمبود آب این شهرستانها برطرف شد.
برخی رسانه ها و کاربران شبکه های اجتماعی جمهوری آذربایجان این اقدام انجام گرفته از جانب جمهوری اسلامی ایران را تقدیر و آنرا گامی برادارانه و دوستانه تلقی کردند.



منبع:

1399/04/21
21:53:57
5.0 / 5
1437
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403